nazliyagizzz Arkadaşlar merhaba 38 günlük kız bebeğim var aile büyükleri kız bebeğinin kırkının 39 günlükken çıkartılması gerektiğini söylediler bu sebepden eksik etek denir dediler ve bir gün önce çıkaracaklar kırkını. Ben araştırdım ama böyle bir bilgiye ulaşamadım sizin fikriniz varsa yardımcı olur musunuz 🥴
T-24 nazliyagizzz ben duydum ama benim bildiğim kızın kırkı 35 günlükken erkeğin kırkı 38 günlükken çıkarmış benim oğlumun 38 günlükken çıkarmıştık
[silindi] nazliyagizzz her gün yeni bi adet mi çıkarıyolar ilk kez duyuyorum. Kadını erkekten ayırmanın başka versiyonu
nazliyagizzz Balkizim6535 ben biliyor muyum ki hamile kaldığımdan itibaren hamilelik fiziğimi insanlar psikolojimi bozdu hala da devam ediyorlar herkes bir şey söylüyor
Bubu 40 çıkarma bir hristiyanlık gelenegidir anne Be bebek için günahlardan arınma anlamında yapılır. İslaniyette 40 cıkarma yoktur. Sadece kadının 40günlük kanama dönemi sona erer lohusalık biter.
Tuba_omer bunlar Türk adeti, islamda yeri yok, kırkın çıkması annenin vücudunun eski haline dönmesi için gerek süredir. Bebeğin kırkı çıkmaz 😁
seydaac nazliyagizzz bize de demişlerdi 39.gün çıkarılır diye ama batıl inanç tamamen. Eksik etek falan saçma geldi açıkçası. Kadın ayrımcılığının bir versiyonu. Mesela kız bebek bir buçuk yaşına kadar emzirilir vs gibi şeyler duyuyorum. Saçmalık yani.
Defnedilan34 Yaa neymiş erkek bebeğin pipisi varmış da kızın yokmuş o yüzden bi sıfır ekmişmiş yani 39 günde çıkarmış tamamen salaklık saçmalık
bbmbbm nazliyagizzz hangi sebepten bilmiyorum ama bizde de annem ya 39. Gün ya 41. Gün demişti Ama neden böyle yapıyorlar bilemiyorum pek mantıklı da gelmiyor açıkçası 🙈
tosbikyanak-ela- nazliyagizzz benim kızımın kırkını da 37 günlükken çıkardılar annemler bizim burda kızın kırkı 3 gün önceden çıkar derler
Balkizim6535 nazliyagizzz saçmalık. Annesin sen bozulur fizik ne olacak. Eski haline dönersin önemli olan bebeğin ve sensin. Boşver kim ne derse desin. Bsey söyleyen olursa etliyim butluyum valla ben çok mutluyum 😀 de ve geç 😂
Jear nazliyagizzz Benim erkek bebegim var.Bizdede erkek-kiz farketmez 39.uncu gunde disari kirk ucurmaya kime gidilecekse gidilir.Uc kapiya gitmek iyi derler.