Uyku eğitimi karşıtı bir insanım. Uyku rutini olabilir, uyuması için fırsat verilebilir ancak eğitim adı altında bebeğimize güven problemleri yaşatmanın bir anlamı yok 🤦🏻♀️
Bende çok araştırdım fakat bana zararları daha ağır bastığı için bu şekilde düşünüyorum, bu benim kendi görüşüm 🤷🏻♀️
🌿
Uyku eğitimlerinde kullanılan yöntem “koşullamadır” ve davranışsal psikoloji altında yer alır. En basit açıklaması ile yapılan çocuğun ağlamalarına/yakarışlarına tepkisiz kalınarak/görmezden gelinerek bu davranışın söndürülmesidir. Burada çocuğun ihtiyacı giderilmemiştir, sadece çocuk çağırdığında ebeveynin gelmeyeceğini, ona dokunmayacağını, yardımcı olmayacağını öğrenmiş ve artık ihtiyacını dile getirmekten vazgeçmiştir. Bu bir pes ediştir. Bu çaresizlikten susmaktır. Bu ekol, daha ilk çıktığı günlerden bu yana davranışın nedenlerini değil, kendisini değiştirmeyi hedefler ve yöntemleri bunun üzerine kurguludur.