durukus24 4 buçuk yaşında oğlum var. Bebekken ben de aynı şeyleri yaşadım. Sadece alişkanlık olduğunu düşünüyorum sizinkininde. Öncelikle 4 aydan büyük bebekler geceleri beslenmeye ihtiyaç duymazlar. Sabırlı biriyseniz tamam artık deyin ve gece uyanınca meme veremem gece meme hasta oluyor deyin. Salça sürerek geçirdim ben o süreyi sabahları yıkadım. Zaten 2 günde alışmıştı gece meme hasta deyince. Gündüz emzirmeye devam ettim. Başka bir yol varsa bildiğiniz gece beslenmesini kesin öncelikle. Bir kaç gün çok zor oluyor alışkanlığını bırakması çok ağliyor ama gözünden yaş akınca vazgeçmeyin siz kararlı durursanız çok kısa sürede deliksiz uykuya geçebilir. Unutmayın onlar çok küçük ve uyuyabilmek için başka bir yol bilmiyorlar.
Gece beslenmesini kesince gerekirse eşinizden yardım alın. Biz 30-40 dakikaya bir alarm kurup uyanmıştık hatta gecenin yarısında eşim uyanıktı yarısında ben. Uyku döngüsünü uyanmadan atlatması için her alarmda ufak bi dokunuşla bebeği geri uyuttuk. Yani derin uykuya geçmesi için hafifçe yanağına omzuna dokınmak bir iki pışpış yapmak uyanmadan uyumasını sağlıyor. Belki bir hafta da alarm işini yaptık. Gece uykusuyla beraber gündüz olan kısa uykularında da bu ufak dokunuşlarla uyku süresini uzattık. Ve sonunda 4 buçuk yaşında nerede olursak olalim uykusundan taviz vermeyen bir oğlum var.
Her bebek aynı değildir elbet, ben bu şekilde uykusunu düzene koymuştum. Umarım işinize yarar.