Marfa_marfusha Buzluğun en iyi dört tarifi bence; Köfte, mantı, sarma ve kuru dolma. Bunlar pişmeden hazırlanıp koyulabilir. Börek, poğaça pişirip koyarsınız; sadece ısıtmanız gerekir, pratik olur. Bayatlamayan kurabiyelerden yaparsanız buzluğa ihtiyacınız bile olmaz, cam kavanozda dışarda 2 hafta çok rahat dayanır; ortam çok sıcaksa buzdolabına koyabilirsiniz, buzluğa gerek yok. Fasulye, biber gibi sebzeleri ayıklayıp, doğrayıp buzluğa atabilirsiniz; suyunu salmadan pişmek koşuluyla.