Bakın şimdi. Çocuğum 4 buçuk yaşında. Daha 2 yaşındayken 10′a kadar sayabiliyordu. Şimdi sayıları bile saymak istemiyor. Bir sürü okuma kitabı, boyama kitabı, yaşına uygun çocuk kitapları aldım. Ama hiç birinde gönlü yok. Resim çiziyoruz 2 tane küçük resim çizip bırakıyor. Kesme etkinliği yapıyoruz yine bir kaç tane kesip sıkılıp bırakıyor. Hiç bir şekilde ilgi alaka merak yok. Evet kolay öğreniyor çabuk öğreniyor ama bir o kadar çabuk sıkılıyor. Çocuklar resim çizmeyi boya yapmayı sevmez mi ? Evde kuru boya pastel boya suyu boya var. Birinden sıkılırsa diğerine yönelsin diye. Ama hiç merak istek yok. Tv kısıtlı. Belirli bir zaman diliminde izler.
Bu problem neden oluyor ? Nasıl geçer ? Yada geçer mi ? Bilmiyorum. Eşim bugün bana diyor ki. Aynı ben. Bende okula hiç meraklı değildim. Evde ders çalışmayı sevmezdim bana çekmiş diyor. Okumazsa dükkan açarım dükkanda çalışır diyor. Deli olacağım ya. Çocuk defalarca sınıfta kalacak okuma yazma kitap hayatında olmayacak bir meslek bir diploma olmayacak. Eeeeee sonra. Benim isteğim çocuklarım bir meslek üzerinde diplomalarını eline alsın sonra dükkan mı açar mesleğini mi yapar kendi karar verir zaten. Evet bu planlar için erken biliyorum ama ağaç yaşken eğilir. Okula başlamasına az kaldı. Kalem tutmayı boya yapmayı hiç yoktansa belirli sayıları tanısın öğrensin istiyorum. Ben diğer bazı anneler gibi saldım çayıra mevlam kayıra aman boşver okula başlayınca öğrenir demek istemiyorum.
Bilmiyorum ya. Acaba anne olarak ben mi abartıyorum evham yapıyorum. Sizler ne düşünüyorsunuz ?