18.5 aylık oğlum. 1 yaşından beri sürekli her şeyi işaret ediyor, hı hı diye sorar, göz teması ve sosyal gülümsemesi vs çok iyi, anne babaya bağlı ve çok düşkün kucağımıza gelir sever, oynar güler. Baba al, dede, emme, meme, mama, kedi diyor havhav, miyav, gak gak gibi hayvan sesleri var. Kısa talimatları alır. Karıştır, topu at, hadi gel falan. O da yapar o hareketleri. Baybay alkış yapar dans eder. Taklit becerileri amacına göre oynama vs iyi. Diş fırçalama, uyuma taklidi vs yapar. Kule dizer, bultak yapar, cırt cırt etkinlikleri yapar, bir şeyin yerini sorunca gösterir. Çok güleç ve anlamlı tepkileri var. Tehlike algısı, duygu yansıtması vs gayet iyi.
Ama gelelim şüphelendiklerime😔 iki gündür arabaları diziyor ama tren gibi, legolarıyla öyle yapıyorduk acaba ondan mı diyorum ama sürekli yapmaya başladı canım sıkıldı.
Kelimeler nadiren anlamlı kullanıyor ve iki kelimeli cümleler yok. Yukarıda anlattıklarım var sadece.
İsmine her zaman bakmıyor ama isminin yanında bak uçak bak köpek gel bak kitap vs dersem kesin bakıyor.
Son zamanlarda kulaklarına vuruyor bazen kafasını sallıyor. Ama bunları yaparken gülüyor, arabaları da öyle yapınca bana gösteriyor ama iki gündür başladı bu.
Sosyal ortamlarda mesela avmde parkta kucağımdayken ya da uzaktayken insanlara güler el sallar ama yaklaşınca hemen kucağıma gelir. Çocuklarla oynaması için parka götürüyorum, gülüyor, seviyor ama yanına gidince çekinip kucağıma geliyor, pek sosyalleşmedik açıkçası. Yalnızız bulunduğumuz yerde kimse yok. Ama bazen bazı davranışları tuhaf geliyor. Evham yapmak istemiyorum ama gözümden kaçan bir şey de olsun istemiyorum paylaşmak istedim o yüzden.