Merhaba hanımlar. Kanayan yaramız uyku. Bende 4 aydan önce çiçek ailemden uyku eğitimi, 5 aylıkken de İrlandalı anneden kelebek paketi satın aldım. Ama gel gör ki kızım 6 aylık olacak hala başlayamamıştım. Taki dün geceye kadar. Kızımı ayağımda sallayarak uyutuyorum+ emzik + gözüne örtü+ bazen beyaz gürültü. Son bi haftadır 45 olan 4 gündüz uykusu hem 3 e düşmüş hem 30 dk bile sürmüyordu hemde yaklaşık 20-25 dk sallanınca uyuyordu. Desteksiz uyutmam gerektiğini farketmiştim ama bi türlü cesaret edemiyordum. Dün gece altını değiştirip elimi yıkamak için kızımı yatağına bıraktım. Geldiğimde uyumaya çalışırken yaptığı gibi kafasını sağa sola çevirip duruyodu. Hiç kucağıma almadım. Sırtını sıvazladım ve 10 dk içinde zerre ağlamadan uyudu. Normalde gece uyuttuktan sonra elli kez uyanır yaklaşık 2 saatimi alır uyutmak. 10 dk da uyuyup sonra hiç uyanmayınca desteksiz uykunun ne mükemmel bi şey olduğunu farkedip kızımın da cesaretlendirmesi ile İrlandalı annenin kelebek planıyla başlamaya karar verdim. Gün gün bilgi almak @Merve20 hanımın postunda beni çok meraklandırmıştı. Bende hem cesaret olsun hemde başınıza ne gelecek bilin diye yazmak istedim umarım yardımcı olabilirim.
Bu arada kızımın uyku geçmişi ile bilgi vereyim. 2 aylık olduğundan beri saat 21.00 de uyutmaya başlarım, şanslı günümdeysem 22 de, yoksa 23 de uyumuş olur. Gece 1-2 kez uyanır. Sabah da derin uykuya geçişine göre 7-8-9 gibi uyanır. Gündüz 2 saatte bir uyuturum. Herhangi bir uyku rutini oturtamadım sadece klasik emzirmek pijama giydirmek ve bez değiştirmeyi yapıyorum. Plan detayları hakkında bilgi veremeyeceğim gizlilik sözleşmesi gereği. Ama neler yaşadığımızı ve ekstra kendimden kattığım her şeyi yazacağım. Şans dileyin, bismillah 😀