Abdest olmaz. Bazı insanlar işlerine geldiği için protez tırnağın abdest geçirdiğini söylerler. Bu durum sadece hastalık sahibi insanlar için geçerlidir. (Ciddi psikolojik rahatsızlığı olan birisi tırnaklarını yer küçücük bırakır etlerini kanatır bu durumun önüne geçmek için tedavi amaçlı protez tırnak uygulanırsa o zaman geçirir. Ki onda bile normal tırnak boyu ve rengi olmalı.) kozmetik amaçlı yapılırsa geçirmez. Protezli insanların da abdestli gezdiğini düşünmeyin. Ya umursamıyorlar ya da abdest aldıklarını zannedip gayet abdestsiz geziyorlar