milkyy Şöyle ki;Evet genetik bi faktör ama bununla birlikte doğduğundan itibaren bebekle ilgilenilmesi,sosyal ortam etkileşim sağlanılması,günlük dışari çıkarma gbi birçok faktör etken hiç bişey tek başına bana gore etkili değil.Herşey bi bütün.Kızımda 23 aylık birçok kelimesi vardı.Bigun kelime kelime konuşurken sabah bi uyandık 2 li cumleler kurmaya basladı çok fazla.18 aylık iken oldu bu.17aylık filankende bikac tane basit 2li cumleleri wardı.19.ay sonunda 3lü 4lü cümleler kurmaya başladı buda bi anda oldu.23 aylık şuan normal uzun cumleleler ile konuşuyor.Gece farkli uyuyup sabah farklı uyandığımız anlar benim açımdan doğrudur bu konuda..Ama şu bi gerçek ki kendi kendine olmadı bunlar.Abartmıyorum doğduğunun ilk haftasında kitap okumaya baslamştım.Ayına uygun kitaplar,aktiviteler,oyuncaklar hep bu şekilde ilerledik.Sosyal cevremizde vardı biaraya geliyoruz hep.Hergünde dışarı çıkartırız.Kelime haznesi genişleyip birçok nesne,kavram vb.birçok şeyi ögrendikten sonra konuşma setleri kitabına yoneldim 1 haftayi bulmadı cumle kurması…Sistematik duzenli bi ilerleyiş onemli.Ama herşey bi bütün.biraz daha destekleyin bi anda değisir elbet.Ve her bebek bi değil,hepsi farklı bi dünya ve kendine özgü🌼