Selam anneler! Heeerrkesin gözünde büyüyen ve ınstamomları gördükçe daha da gerildiği o süreç hakkında konuşalım mı? Gerçekten gözümüzde büyüttüğümüz kadar kötü mü? “Yahu hiç mi olur yanı yok?”, “E bu çocuk hiç o tabakları bitirmiyor?” dediğiniz oluyor ya da oldu değil mi? Süreci yönetmekte zorlanan, sürece henüz girmemiş annelere tavsiye ve telkin postu olsun istedim çünkü coook kafası karışık anniş var burada belli ki🙃 Vakit ayırabilen olursa kendi çocuğunda bu süreci nasıl yönettiğini, küçük beyaz hilelerini anlatsın.🤌🏻
Benim bebişim öncelikle alerjik bir bebek değil. Bu önemli ve bazı annelerin kendini şanslı sayabileceği bir nokta. Benim püf noktam ✨sakinlik ve sabır ✨ Bebeğim 4.5 aylıkken çay kaşığı ile ev yoğurdu verdim birkaç gün arayla. Alerjik olmadığını farkedince 5.5 aylıkken ek gıdaya başladım.
👉🏻 Hiçbir zaman püre yapmadım, hem çatalla ezdim.
👉🏻Asla bulamaç yapmadım. Olaya şu şekilde yaklaştım “Biri bunu kahvaltı diye önüme koysa yer miyim?” Neticede o da bir insan🤷🏻♀️
👉🏻 Öğürmesi beni tedirgin etmedi. Sakinlik bu noktada çok önemli. Bebeğimi gözlemledim. Artık kendi halledebileceği öğürmeleri ayırt edebiliyorum mesela 😅
👉🏻 Evimde diyet tuz kullanmaya başladığımdan beri çoğu yemeği bebeğime ayrı yapmıyorum. Mesela pilav.
👉🏻6-8 ay arası “Alerjiktir, 9 aydan sonra deneyin” dedikleri her ürünü denettim (BAL HARİÇ❌) çünkü bebeklerin alerji toleransının en yüksek olduğu aylar bu aylar. Mesela ceviz verdiğimde bacakları kızarırdı ama belli aralıklarla vermeye devam ederek vücudunu buna alıştırdım. 2 hafta sonunda reaksiyon kalmadı.
👉🏻 İnternette gördüğünüz tabaklar sizi yanıltmasın. Birkaç istisna dışında hiçbir bebek o kadar yiyemez. Doğduğunda mideleri bir kiraz büyüklüğünde olan bebişler bunlar 🥹
👉🏻 10. aya kadar önceliğimiz mama & anne sütü bu yüzden “Az mı yedi?” endişesi sizi de bebeği de yorar. Doyumluk değil, tadımlık unutmayalım 🥳
👉🏻 Bence bebişi teşvik de önemli. Biz bebeğim oyun halısında yatarken yanına yer sofrası kurup yedik hep. Çocuk dönmeyi öğrendi merakından, sonra da sofraya gelmeye çalışa çalışa emekledi. Bizi sürekli yerken gördü.
👉🏻Ona öğle yemeği verdiğimde muhakkak ben de bir şey yiyorum. Hatta ona da verebileceğim bir şey yiyorum ki kendi yemeğinden sıkıldığı zaman benimki ona alternatif olsun. Bizim tabaklar hep daha cazip gelir çünkü 🤪
👉🏻 Kabızlık yaşamamak adına her öğün sonrası bir yudum bile olsa emzirdim. Emziren anneler için kesin çözüm 🤌🏻 Mama ile besleniyorsa ara öğünde gün kurusu ve yoğurt verebilirsiniz ya da kuru meyve satan yerlerde şekerpare kayısı diye geçen yumuşak bir kayısı var, verin eline akşama kadar oyalama garantili. Bir de incir 🙃
Aklıma şuan gelenler bunlar. Geldikçe ekleyeceğim, siz de ekleyebilirsiniz.