haticemert17 avm si var çarşıda yıkılmış fakat kapalı çarşısı vs hala işlek fakat ben öyle çok sevmediğim için gitmiyorum tekerek, binevler caddesi, üniversite bölgesi gayet işlek evlerin çoğunun enkazı kalktı ben binevler caddesinin olduğu bölgede oturuyorum (Maraş’ın en işlek caddesi) kuzey çevre yolunun olduğu bölge var birde oraya da yeni yeni birşeyler yapıyorlar kiralar 15 civarı değil iyi bir ev tutmak istiyorsan imkanı yok bulamazsın benim öğrenciyken kaldığım 1+1 eşyalı ev güncelde 13 olmuş zaten
Tutacağımız binayı iyice araştırın genelde hasarlı veya orta hasarlı tadılat görmüş binalara az hasarlı veya hasarsız diyebiliorlar bizde önce kiralık ev arıyorduk çok karşılaştık genelde tekerek çarşı ve üniversite civarındaki evler depremden daha çok etkikendı binevler ve üstü kuzey çevre yolu vs ya hasarsız ya da az hasarlı (genel olarak söylüyorum) fakat üniversite belgesiymiş tekerlekmiş gayet toparladı tadilatı yapıldı iyi durumda kiralar çok yüksek kaç artı bir istediğine ve evin durumuna da bağlı fakat biz 1 yıl önce bakıyordık 20 binden aşağıya 1 yıl önce ev gezmedik ve öyle aman aman evler de değildi en son satın alalım bari olduk cadde üzeri temiz yeni bulunca öyle aldık alışveriş yapacağın yerler falan da gayet güzel bulabilirsin toplu taşıması sıkıntı 2 yıldır çözemedim daha (Ankara’dan geldim) ve yokuş çok buralı ya da benzer kültürlü değilsen insanına alışmak zor sıcak diyeceğim ama Diyarbakır’da sıcaktır zaten ben depremden 6 ay sonra üniversite için taşınmıştım ilk ve o zamanlar da kafeler vs dolup taşıyordu yine öyle çok aman aman bir iz kalmadı dışarıdan gelen için depremi burada yaşayan için psikolojisi bile zor zaten konteyner kentler falan da çok şehrin içinde olmadığı için tek tük kalan konteyner dükkanlar dışında görmüyorsun akşamları havası çok güzel sabah çok sıcak