Kızım 2 aydır sadece mama ile besleniyor. İlk başlarda 1 aydan uzun süren bir kabızlık dönemi yaşadı ama bunu başta fark edemedik, mama değişimi yapmadık. Bu dönemde 1 haftayı geçen iştahsızlığı oluyordu midesinden mi bağırsaklarından mı anlam veremiyorum ama o ay neredeyse hiç kilo almadı.Daha sonra kabızlık olduğunu belki iştahsızlığının bundan kaynaklandığını anlayınca SMA Comfort mamasına geçtik. Bu mama başta işe yaradı, kakası yumuşadı ve rahatladı.
Ancak şu anda kaka yaparken hâlâ zorlandığını gözlemliyoruz. Genelde kendiliğinden yapmıyor, ancak poposunu uyarınca yapabiliyor. Gazını çıkarıyor, karnı çok sert değil, ama sanki kakasını tutuyor gibi. Sanki korkmuş gibi ısınıyor ama yine de yapmıyor, uyarınca hemen geliyor. Bu durum kabızlık değil ama bir dışkılamada zorluk veya çekinme olabilir mi? Bazı günler çok huzursuz oluyor ve mama içmeyi reddediyor. Özellikle kaka yapamadığı günlerde daha huzursuz ve iştahsız. sindirimle ilgili olabilir mi?