ebraz Ananem öyle söylüyor pek bilgim yok zaten çokta önemsediğim birşey değil eskiden günümüze gelmiş bir gelenek benim için ama merak ettim sizdede 30 da mı çıkıyor
sek_kahve ebraz anlamadım, kız bebeğin 40′ı 30.gün mü çıkar demek istediniz? Eğer buysa, normalde de zaten kırk çıkması diye bir şey yok, o yüzden 30-40 pek fark etmiyor
NeclaLeylaCeydaOhnealaneala ebraz ben de kız için mi geçerli erkek için mi geçerli bilmiyorum da 36. günde çıkar diye duydum🤷🏻♀️🤣
ebraz sek_kahve evet kızın 40 ı 30 da çıkar diyorlar bende kırk çıkması diye bişey yapmıyorum pek ilgi alanıma girmiyor zaten ama merak ettim büyükler öyle söylüyor çevrem yani buda yöresel bişey mi kimisi kızda olsa 40. Gün mü kırk çıkartıyor
ebraz koruk biliyorum ama erkekğin 40. Gün kız bebeğin 30. Günde çıkar diyor ananem yani buda yöreye göre değişen birşeymi acaba
kkaraa ebraz eskiler kız kısmı eksik derler dolayısıyla kızın 40ını 40.günde değil de 30.-35.gün fark etmez yani eksik günde çıkarılır diye söylerler. Ben kızımda 40 çıkarmasını tam gününde yaptım. Adet olgusundan ziyade neye inandıysam onları koyarak duşunu aldırdım aslında
3kedili2bebekli ebraz hayatımda daha saçma bir şey duymadım adı üstünde 40 yani neden 30 da çıksın çok manasız aslında 40 da şöyle annenin iyileştiği 6 hafta anne iyileşti duş alabilir ama nedense bu bebeğe endeks edilmiş bir şey bebeğin 40 i yok annenin 40 i var aslında
12betul ebraz 3 kızım var 3 ünde de eksik çıkar diye duymadım . Ben 40 çıkarması yaptım . Ama sularımı okudum kızıma abdest alrırır gibi yaptım o niyetle . Bende gusül aldım . Mis gibi olduk . Yani 40 niyeti gibi değildi bizim ki maksat eksik kalmayim 😅
ebraz 12betul bende yapmadım bişey ananem geldi yıkadı kendince elek üstünden su döktü dua okudu pek önemsemedim kendince bişey yaptı işte
Behappybaby ebraz 40 çıkması diye bir şey yok. Söylenen söz zaten bebekler için değil doğum yapan kadın, anne içindir. Rahmin toparlanması en az 40 gün sürer. Bu yüzden de sağlık açısından zaten lohusanın mezarı 40 gün açık olur derler. 40.gün halk arasında annenin 40ı çıkmış olur bebeğin değil 😂
12betul Behappybaby Eşime acitasyon olsun diye 40 gün mezarım açık diyordum 😅 peki 41. Gün ne oluyor kapanıyor mu diyor 😊
koruk ebraz öyle heralde ilk defa duyuyorum sizden 2 kızım bir oğlum var hep 40. Gün cıkardık kırkını etrafımdanda böyle gördüm hep muhtemelen dediğiniz gibi yöreye ait herhalde