Dadasefe Bi çocuk psikiyatristinden yardım alınmalı bence en azından kendi başınıza baş etmek zorunda kalmazsınız istişare yapıp çözüm yolları bulursunuz . 3 nedeni oluyor genelde bu hareketlerin sıkıldığı için, farkedilmek için ya da kendini kontrol edemediği için. Öncesinde bunu gözlemleyip belirlemek lazım bütün ihtiyaçlarının fiziksel duygusal karsılandığından emin olmak lazım. Ayrıca 2-3 yasalarında artık neyin doğru neyin yanlış olduğunu ayırt edebilecek duruma gelir. Öncelikle çevresinde az uyaran olmalı odası sakin olacak fazla oyuncak olmayacak daha sonra az da olsa yaptığı olumlu şeyleri takdir etmek çok önemli. Mutlaka kural koymanız lazım kuralları uymalı eğer uymuyorsa mutlaka davranışın yanlış olduğu anlatılmalı devam ederse örneğin sevdiği oyuncakla oynaması kısıtlanabilir çünkü sürekli sözlü uyarı bebeğinizi daha cok gerecektir. Ayrıca sorumluluk vermek te cok işe yarıyor Bi seyleri yapma deyince ters etki yapıp kırıp dökebiliyor ancak ödev gibi verildiği zaman daha ilgi çekici olabiliyor. Hareketli bir oyun bulup enerjisini boşaltması sağlanabilir mesela ben sınıfta oturmayan öğrencimi ders öncesi bahçede koşmalı oyunlar oynayıp yorup öyle derse alıyordum . Ayrıca maalesef paketli gıdalarda hiperaktifliği arttırabiliyor içindeki katkı maddelerinden dolayı.