Elif337798 bu konu çok karmaşık geliyor banada dr unuz ne dedi
Benim kızımda dört ay ara ile ikisinde de hastalık dönemi ve 38.5 üzeri ateşliyken nöbet geçirdi dr lar süresine ve nasıl olduğuna dikkat ediyorlar o yüzden video çekilmesini söylüyorlar ben ikisini de videoya aldım ateşli havale için 6 ay ile 6 yaş arası çocuklarda görülebilen ve zararsız olduğu söyleniyor
Epilepsinin de türleri var bildiğim kadarıyla normalde ilk nöbet sonrası eeg ve mr istenmiyor ama ben içim rahat etmediği için iki kez eeg bir kez de mr çektirdim ikisi de temiz geldi epilepsi eeg de çıkan birşey eğer mr da da epilepsi ye sebep olabilecek bir bulgu olsaydı yani yapısal ya da doğumsal bu ömür boyu devam edecek epilepsi hastalığı olacaktı yani yanlış yönlendirmeyeyim benim anladığım bu şekilde
Birde eeg bozuk bile çıksa iyi huylu epilepsi çocuklarda görülebiliyormuş bu da genelde 6 yaş yada ergengik sonrası kaybolabiliyormuş
Bizde epilepsiye yönelik herhangi bir bulguya rastlanmadığı için bir şey yapılmadı ilaç vs kullanmıyoruz şimdilik zararsız ateşli havale olarak değerlendirildi ve ateş çıkma eğiliminde olur olmaz yükselmeden kontrol altına almamız gerektiği söylendi çocuğu kısıtlamadan çok koruyucu olmadan hayatınıza devam edin denildi
Ama yinede anne olarak insan tedirgin oluyor kimsenin bebeği hastalanmasın allah kimseyi evlatlarıyla sınamasın
Birde bu nöbetler sonrası çocuk hızlıca normale dönüyor mu ya da gelişiminde bir gerileme duraklama yaşıyormu bunlar da önemli tedavisi olan bir şey ve geç kalmamak açısından anne baba olarak tedirgin olmadan tetikte olmak önemli
Uzun oldu ama benim de çok takıldığım bir konu olduğu için yazmak istedim