Whitewomen35 Bizim kedimiz 5 buçuk yaşında. 55 günlükken almıştım. Bebeğim de 14 aylık. Aşırı seviyor ama biraz zarar veriyor. Kedimiz aslaa ama aslaaa zarar vermez bebeğinize, canı acısa dahi. Siz yine de dikkat edin tabi henüz çok küçük, canı acırsa tepkisi sert olabilir.
Özellikle mevsim geçişlerinde çok fazla tüy döküyor. Biz düzenli olarak tarıyoruz, bu minimuma indiriyor tüy dökülmesini. Ki sizin kediniz daha çok tüy dökecektir ırkı gereği. Banyo yaptırmayın kedinize. Bu çok sık yapılan bir hata. Kısırlaştırmanızda da fayda var.
Ayrıca kaliteli bir mama kullanmalısınız. Advance kullanıyoruz biz kısır kediler için olanını. Siz kitten olandan almalısınız.
Bizim kedilerimizde eklem/kas hastalıkları olabiliyor. Biz şuanda bunun için vitaminler kullanıyoruz. Her yıl aşıları var. Ve 6 ayda bir iç dış parazit mutlaka yaptırın.
Arada bir kusar. Kusarak, yuttuğu tüy yumaklarını çıkartır bunun için endişelenmeyin.
Tuvaletini, ve mama kabını da aynı yere koymayın. Mama kabının da yanında günlük taze su bulundurun mutlaka.
Kesinlikle zor değil, zamanla adapte de olacaksınız.
Şuanda öyle güzel oynuyorlar ki. Kardeş gibiler resmen. Ne zaman bebeğim ağlasa, kedimiz bizden önce koşar gider bakar. Hatta uykusuz gecelerimizde eşim uyurken, ben bebeğimi sallarken kedimiz hep yanımızda olur. Zamanla birbirlerinin en iyi arkadaşı olacaklar ☺️
Mesela bugün pikniğe gittik. Sessiz sakin bir ortamdı. Çocuğumuzu götürdüğümüz gibi, kedimizi de alırız biz hep yanımıza.
Ve sınır koymayın. Kapalı kapılardan nefret ederler.
Ha bir de, bu cinsler bazen yalnız kalmayı sessiz, yalnız başlarına uyumayı çok severler. Ona uygun ortam oluşturmanız hoşuna gidecektir.
Kedi tırmalama tahtası edinin mutlaka. Tırnaklarını törpüler. Yoksa koltukları kullanıyorlar bunun için.
Ve biz düzenli olarak tırnaklarını kesiyoruz. Başta veteriner hallediyorum ancak çok çabuk uzayıp sivrileştiği için kedi tırnak makası edindik.
Kedi tüneline bayılıyorlar. En sevdiği oyuncaktır.
Sizin adınıza çok sevindim. Bebişlerinizle sağlıklı mutlu, bol neşeli günler 🤎🤎🤎