melikeates 9. Ayda yapılan aşıyla 1 yaş aşısı aynı. 9. Ayda pekiştirme için ek doz olarak koyuldu çünkü kızamık vakalarında artış oldu son yıllarda. Benim kızım 9. Ayda da 1 yaşında da aşı oldu bir problem yaşamadık. Sadece bebeğin yumurta beyazına alerjisi olup olmadığını soruyorlar. Alerjisi olan bebeklerde nasıl oluyor aşıyı yapıyorlar mı ne zaman yapıyrlar bilemiyorum. Bazı doktorlar 9. Ayda yapmaya gerek görmüyorlar. Ancak genelde büyük kalabalık şehirlerden birinde yaşanıyorsa yapılmasını tavsiye ediyorlar.