Rumuz_13 Kızlar şimdi kız çocuğum var ve babasıda yıkıyor yeri geldiğinde 3 yaşına girdi artık mahremiyet bilincini öğretmemiz adına kaç yaşından sonra babası yıkamamalı ( acil durumları tabiki demiyorum) sadece utanma duyguları oluşuyor falan ya onu öğrenmek istiyorum
Feyzosumunannesi Rumuz_13 Benim kızım 2 gün sonra 3 yaşına girecek. Tuvalete giderken bile ben ve annem dışımnda kimse ile gitmiyor. Bazen babası duştan sonra koklamak için geliyor baba sakin popoma bakma kafama bak popo ayıp diyor. Bu 2 3 aydır öğretmeye çalışıyorum bakalım.
Sekerpare_ Rumuz_13 Benim eşim de yıkıyor 4 yaşında oğlum ve 2 yaşında kızımı benim üç tane ben yapamıyorum yoruluyorum
[silindi] Rumuz_13 3 yaşa kadar baba yıkayabilir, 3-6 arası da yıkayabilir fakat yinede mahremiyet kurallarına dikkat edilerek yapılmalı. 6 yaş ve sonrası mahremiyet kazanılmış olmalı.
ikrakuss Rumuz_13 açıkçası ben doğduğundan beri buna alışması için hiçbir zaman eşime yaptırmadım eşimde aynı düşüncedeydi uzmanların söylemine göre de yanlış bilmiyorzsam 2 yaştan sonra diye biliyorum ben
Rumuz_13 Feyzosumunannesi ya şöylede sıkıntılı süreci oluyor anne hasta yâda dışardayken annem yaptırsın illa diyen çocuklat oluyor öylede olsun istemiyorum ama sanırım duş aldırmayı falan da artık babası yapmasın bilinçlenmeli artık kızımda
aycoregim Ben bunu 2-3 yas diye biliyorum. Hem karsi cins ebeveynin yikamasi hem de beraber yikanma vs durumlari icin
Rumuz_13 aycoregim teşekkür ederim bizdede olmadj babası yıkama işini bıraksın bilinçlenme amacıyla sanırım bu yaşta bırakmak doğru olacak
Zynp-61 Benim kızım 4,5 yaşında babasına hiç yıkatmadım ama eğer babası da gelmek istiyorsa mahremiyet yerlerinde ki kıyafetleri çıkarmadan yıkayın en son babası çıksın üzerini çıkarıp yıkayın benim düşüncem böyle
Rumuz_13 [silindi] tamamdır teşekkür ederim bilgi için artık dediğiniz gibi bilinçlendirmek lazım çocukları
beriiiiil ikrakuss ben de bu şekilde biliyorum 2 yaşına kadar baba tüm bakımlarını yapabilir. 2 yaştan sonra mahremiyet e özen gösterilmesi gerekir diye.
hemshireanne Rumuz_13 bence artık başlayın. Siz yıkarken bile bakmamaya çalışın. İki yaşından böyle öneriliyor. Benimde oğlum var daha 9 aylık biraz büyüsün şortla duş aldırıcam bezini değişerkende bakmamaya özen göstericem bakalım noluyor
mamylatte Rumuz_13 bence artık öğrenmesi lazım Bir yerde duymuştum ne kadar doğru bilmiyorum ama çocukşar düz mantık düşünürmüş yani babam erkek beni görebiliyor o zaman başka bir erkek de görebilir sorun olmaz gibi düz mantık kurarlar diyordu tabi doğru mu bilmiyorum
Winner Kız çocuğunu (bebeklik dönem harici ) babalar yıkamamalı. Benim fikrim bu yönde. Mahremiyet açısından doğru değil. Zaten bir duş 10 dk sürüyo onu da ben yaparım yani, kocama ne gerek var.
3kedili2bebekli Rumuz_13 çocuklara mahremiyet eğitimi verirken ebeveyn ayrımı yapmanın yanlis olduğunu düşünüyorum anne baba hariç kimse seni görmemeli kimse dokunmamali vs gibi cümleler kullanmak bunu ogretmek daha doğru geliyor