feldspar Aynen bebeğim 26 günlük, ilk gün annem böyle yapmıştı şaşırmıştım. Emzirme sonrası midedeki gazı omuzda patpatla hızla çıkıyor ama bağırsaklardaki gaz için uyguladığımız bir yöntem.
Ayrıca iki tane daha var yaptığımız çok rahatlıyor.
** Sol koluma yüzü koyun yatırıyorum oğlumu, başı dirseğin yanından aşağıya bakıyor ama boyun boşta kalmamalı yanağı dayalı.Bütün vücudu iki kolunun arasından bacak arasına kadar kolumun üstünde yatıyor.Sol kolum hafif aşağı eğimli oluyor,sağ elimle masaj ve pat pat. Kız bebeklerde bacak arası tam avuç ile kavranabilir ancak erkek bebeklerde 4 parmak bacak arasından tutup baş parmak bacak kenarından kavramalı.
Bu yöntemde de hafif mideye baskı olduğundan hem osurup hem geğirebiliyor.(bu kısımda göz yaşlarımı tutamayacağım 😍)
** Bebeğimin sırtı bana dönük olacak şekilde tutuyorum. Ellerini çapraz yapıp göğsünde birleştiriyorum ve sol elimle tüm göğsünü elleriyle birlikte tutuyorum. Sağ elimle de ayaklarının altından tutuyorum.Bu kısımda ayaklarının düz durduğuna emin olun.2 günlük bebek de olsa ayaklarını ittiriyorsa geriyorsa gaz vardır bağırsaklarda.Ayaklarını bacaklarını büküp karnına çekebiliyorsa o zaman rahattır.Bu bahsettiğim de elde cenin pozisyonu gibi düşünün.Bunu dik tutarak yapınca da sağlam gaz çıkartıyor benimki.
Bir de omuzda mide gazını çıkartırken arada yatırıp tekrar kaldırın, o yatıp kalkma esnasında mide hareketleniyor ve direk gurk oluyor 😍