Merhaba anneler,
İkiz bebeklerim var. 31 haftalıkken doğdular ve bir süre küvözde kaldılar, o kısmı geçiyorum. Şu anda 8 aylıklar (düzeltilmiş yaşlarıyla 6 aylıklar).
İkizlerden birinde bazı sıkıntılar olduğunu fark ettik, bu nedenle fizik tedaviye yönlendirildik. Fizik tedavi doktoru, bu çocuğun “Serebral Palsi adayı” olduğunu söyledi ama “benim gördüğüm kadarıyla hafif derecede olabilir” dedi.
Çocuğum kafasını tutabiliyor, göz ve kafa takibi yapabiliyor, gülüyor ve çevresine tepki veriyor. Doktor, bunların çok iyi belirtiler olduğunu söyledi. Ancak ellerini yumruk yapma eğiliminde ve iki ayağını çok kasıyor. Ayaklarını çok nadiren büküyor, sanki odun gibi sert duruyor. Bu da Serebral Palsi belirtisi olabilir dedi.
Bizi nörolojiye yönlendirdi. Bugün nöroloji doktoruna gittik, muayene etti. “Her erken doğan çocuk Serebral Palsi adayıdır” dedi ama “Bu çocuk kesin öyledir diyemem” diye ekledi. “Serebral Palsi’nin evreleri vardır. Sizin çocuğunuz başını ve belini tutabiliyor, bunlar olumlu gelişmeler” dedi.
“Kesin tanı MR ile konur ama 1 yaşından önce MR çekilmez” dedi. Fakat biz çok endişeliyiz ve var mı yok mu net şekilde öğrenmek istiyoruz. Bu yüzden ısrar ettik. Sonunda bizi anestezi doktoruna yönlendirdi. İlk başta anestezi doktoru “Hayır” dedi ama sonra “Tamam” dedi.
Damar yoluyla çok düşük dozda anestezi verileceğini, işlem süresinin 15–20 dakika süreceğini söyledi. “3–5 günlük bebeklere bile ameliyat için çok daha yüksek dozda anestezi veriyoruz, sizin bebeğinize uygulanacak doz çok hafif” dedi. Ayrıca işlem öncesi bebeğin 5 saat aç kalması gerektiğini söylediler.
Aranızda bu aylarda bebeğine MR çektiren var mı? Anestezi yüzünden çok korkuyorum ama ne yapacağımı şaşırdım. Varsa bile bilelim diyoruz, inşallah yoktur.