JanJan_ Sorum başlıkta. Emerken çıkardığı sesler beni düşündürdü ama bunu tam olarak nasıl anlayacağım bilmiyorum
bsrkn JanJan_ bu arada bizim bebişe emerken garip sesler çıkarmaya başladı bi ara, hatta videosunu çekip doktorumuza sormuştum geniz akıntısı var demişti direkt sprey vermişti
mom_4 JanJan_ ben de anlamıyordum bebek bezleri dolu dolu olunca sütün olduğunu ve doyduğunu gösteriyor muş
bsrkn Benim emmeye başladıktan sonra ara ara bırakıp emer bebeğim, o bıraktığı anda fışkırır gibi akıyor ilk bir dk falan bu şekilde. bu tazyik mi oluyor bilmiyorum ama
JanJan_ byzyldz evet bir koşturmaca var yetişme çabası:) öksürme yok ama sürekli memeyi bırakıp tekrar yakalama çabası var
kmomm Kafasını geriye atar birden, boğulur gibi olur ağlar. Memeyi ağzından bir anda çıkarttığında süt ok gibi fışkırır bebeğin suratına bu birkaç gün ya da birkaç hafta sürmez ama yaklaşık üç ay kadar sürer sonra bebek o tazyiğe alışır ve tolere eder
birhemsire0 kmomm peki tazzikli gelen süt için ne yapılabilir bebek memeyi emmeyi reddetmek üzere boğuluyor gibi oluyor sinirleniyor yetişemiyor ağlıyor memeyi bırakıyor
JanJan_ kmomm diğer dedikleriniz evet ama süt çok nadir fışkırdı dediğiniz gibi bir ay olacak üç dört kere fışkırmıştır belki
melltemm birhemsire0 benimde öyle olmuştu yatarak emzirebilirsiniz fazlasın ağzından akıyor ya da yan tutuş yapabilirsiniz kendinizi biraz geriye yaslayarak
JanJan_ likeli Yani yarısı uyuyor yorumların yarısı uymuyor genzine kaçması mesela😅 Aslında bu bir sıkıntı yaratmıyorsa sorun yok ama emzirme süremiz falan baya uzuyor sürekli emmediği kendini geri çektiği için
likeli JanJan_ bebeğiniz ne kadarlık? Eğer 3 aydan küçükse emme süresi o dönemde tüm bebeklerde uzun oluyor. Süt tazyikli olmasa da bebek küçük olduğu için yorulup dinlenmek istiyor sürekli memede durmak istiyor. 3. Aydan sonra çevrelerine olan ilgileri arttıkça emme süresi de kısalıyor.
JanJan_ likeli Henüz 23 günlük zorlanıyor itiyor sonra tekrar aranıyor falan ama çok küçük olduğu için de olabilir dediğim gibi fışkırma olayı birkaç kez oldu onun dışında memeden çekildiği anda öyle sürekli bir fışkırma yok
likeli JanJan_ çok minikmiş daha uzun sürmesi çok normal o dönemlerde benim bebeğin 1 saat aralıksız memede kaldığını bilirim. Eğer genzine kaçma durumu yoksa süt tazyikli de olsa korkulacak bir durum olmaz. Genzine kaçınca insan bayağı panikliyor ama zamanla onunla baş etmeyi bile öğreniyor bebekler. Bazen anne bebeğine karşı çok yoğun sevgi beslediğinden salgıladığı hormonlarla da süt tazyikli gelebiliyor belki sizdeki öyle bir durumdur. Bebeğinizi güzel günlerde sağlıkla büyütün inşallah 🌸
birhemsire0 melltemm hiçbir şey fayda etmedi tazzik çok aşırı fazla göğüslerim doluken neredeyse ¾ noktadan tazzikle fışkırıyor ki bazen tıkanıp kendini çekiyor o sürede elimle sıkmadan bile tazzikle dışarı akıyor süt 🥺 ne yapacağım bilmiyorum meme reddine gidecek diye çok korkuyorum çünkü kızım resmen memeyle kavga editör
melltemm birhemsire0 bende de öyle olmuştu ama yatarak emzirme çözüm oldu ve bide emzirme danışmanı bana her emzirme öncrsinde biraz on yirmi milim kadar sağmamı önermişti çünkü genellikle önsüt tazyikli oluyormuş onun birazını sağmak iş görür
JanJan_ mom_4 yok doyduğu ile ilgili bir problemim yok da zorlanıyor gibime geldiği için merak ettim bir sorun olur mu diye