Agapizoi bizim 2-3 aylıkken yer fıstığı ve Antep fıstığına alerjisi olduğunu mukuslu yeşil kakasından anlamıştım. Mandalina ve portakal yediğimde de kanlı kaka yapmıştı, en son ıspanaklı börek yediğimde de kakasında kan vardı. Ek gıdaya kabakla başladık, yeşil ve zor kaka yaptı.3 gün kuralı ile devam ettik. 2. gün ağız kenarı kızardı, 12.aydan sonra tekrar deneyeceğim.
Ispanağı 18.aydan sonra, mandalina ve portakalı da 24.aydan sonra vermemi tembihledi doktorumuz.
Genelde mukuslu köpüklü kaka, kakada kan, yada kaka yaparken zorlanma şeklinde belirtileri oluyor, bebekte de kulak arkasında döküntü, popo deliğinde kızarıklık, aşırı huysuzluk, boyun bölgesinde kaşınma yada döküntü şeklinde de kendini belli ediyor. Bal ve çikolata yediğim zaman aşırı huzursuz olup boynunu kaşıyordu. Doktor alerji yada reflü olabilir iki ay gözlemleyin demesi üzerine gözlemledik ve bal ve çikolata yediğim zaman huzursuzluğu ve kaşıntısı artıyor diye onları da kestim. Şu an anne sütü ana öğün artı ek gıda gidiyoruz bakalım.