theyikik
Hemen öyle kolay kola soğumuyor tencere içindeki. Misal kavanozlara alınca daha hızlı soğuyor ama gene de çok hızlı olmuyor. 40 derecenin yukarısında oluyor mayanlanma bildiğim. Ama ben garanti olsun diye 42-45 yapıyorum işte, genelde de tutuyor.
Bi de tutmayan yoğurt için bi trick var, onu da yapabilirsiniz. Fırını 75 C getirip, tutmayan yoğurdu üstü açık şekilde içine koyup 1 saat kadar çalıştırıyorsunuz. Sonra fırının kapağını bi 10dk aralayıp bekletiyorsunuz. Sonra oda sıcaklığına gelince buzdolabına. Tutmayan yogurtlarim olunca bunu yaptım, her seferinde kurtardı.