vecihi
Ben tam bir Hıdırellez fanıyım :D
Bildiklerim ve yaptıklarım şu şekilde:
Evin bütün pencerelerini açarım eve bereket girsin diye. Sonra evdeki saklama kaplarının kapaklarını, kavanoz kapaklarını açarım, bakliyat, kuruyemiş, artık ne varsa, her şeyin ağzı açık olur. Cüzdanımı açar kapı girişine koyarım.
7 karınca yuvasından az az kum toplar, karıştırır, streç film içine koyup kırmızı kumaşa dikerim küçücük küçücük, sevdiklerime veririm cüzdanlarına koysunlar, bereket olur.
Dileklerimi hem yazarım, hem çizerim detaylı. Gül ağacı dikenine asılır. Yoksa yakınımda, evde bir saksımın altına koyarım. Ertesi günü akan bir suya atılır. Ben denize atıyorum.
Yalnız bir sene imkanım yoktu tuvalete atıp sifonu çektim, o sene dilediğim her şey sarpa sardı berbat oldu hepsi aman dikkat!
Akşamları çıkar uzun mesafeler yürür ateş ararım, mutlaka bulurum, 3 kere üzerinden atlarım. Bulamadım mı? Çakmak yaktırır onun üzerinden atlarım, arındırır.
Mümkünse o gün bir suya girerim, duş alırım. Olmaz ise aklıma geldikçe elimle yüzüme, kafama su vururum, ferahlarım.
Genel olarak neşeli ve keyifli bir ruh hali içinde olur, bayram gibi geçirir, bereket ve iyiliği çağırırım :)
Eski geleneklerimizden, zaten pagan kültürü halen etkili hepimizin yaşantısında, o yüzden ben yaşatmayı seviyorum, hepinizin iyi dilekleri gerçek olsun 🙏🏻