rabbenahepbana . Bebek gece gündüzü öğrenirken böyle oluyor. Mesela bebeğinizi sabah 7-8de uyuyorsa da uyandırın. Günaydın diyip bezini açın loştaysa aydınlığa çıkarın. Böyle kalkma saatini belirlerseniz akşam yatış saati de ortalama 7-8 olacak. Bu durumda akşam 6 civarı sessiz ortama geçmek banyosunu yaptırmak ve sessiz ortama almak gerekiyor. Mızmızlansa da sessiz ortamda olun mesela salonda ailecek oturuyorsunuz ışıklar açık bu bile bebeği yoruyor. Uyku saatini bilip ne kadar önceden sakinliğe alırsanız bu ataklar o kadar az ağlar. 3 aylık civarı azalıyor bu ataklar çünkü gece gündüzü oturuyor. Bir de küme beslenme mevzusu var. Bebek içgüdüsel olarak daha fazla emmek istiyor geceye geçeceği için. Depolarını doldurmaya çalışıyor. Bir taraftan midesi daha küçük kapasitesi sürekli büyümeye çalışıyor, tok ama emmek istiyor bir huzursuzluk. Kolik bebek her saat ağlar yese de ağlar gazını atsa da ağlar sebepsiz ağlar. Bu yaşadığınız tamamen gelişimsel. Herkesin gaz sandığı açlık sandığı ama aslında bebeğin dünyaya adapte olmaya çalıştığı normal bir süreç.