ticktack erken başlayınca bebeklerin bağırsak ve sindirim sistemine çok zararı var ayrıca bebek anne sütünden mahrum kalmış oluyor dik oturamadigi için boğulma riski çok yüksek, geç başlamak ise bebek tam hevesliyken vermeyince haliyle çocuk bir daha yemek istemez, ayrıca 6. Ayda anne sütü içeriği değişir artık dışardan bir gıda alması gerekir bebeğin yoksa büyümede bozukluk, bağışıklık azalması gibi problemler ve farkları tatlari tatmada isteksizlik yaşanır