bsrakurt evet konuşmaya çalışıyor 1 yaşından beri bebeğim öyle ilk anlamsizdi kelimeleri sonra bizden duyduğu mesela ışık düstü kedi köpek bunları duya duya artık kelimeleri öğrendi şuan 23 aylık olmak üzere hala anlamsız şekilde kelimeleri var ama aralara bizim ogrettigimiz kelimeleri de katarak konuşuyor bazen iki üç kelimelik cümleler kuruyor bazen anlamsız şekilde konuşuyor ama konuşmaya çalışıyor 😂 mesela uykudan uyanıp biseyler anlatiyor ama ne olduğu hiç belli değil anlaşılmıyor bide şunu fark ettim bazen bebekler sanırım sürekli söylenen şeyleri biliyor anlıyor hatta hafızasında bile tutuyor ama geç söyleyebiliyor 😀