İlk haftalarda az oluyor zaten kolostrum yani o yoğun kıvamlı altın süt geldiği için bebeğe fazlasıyla yetiyor ve meme ucu uyarıldıkça süt kanalları genişlemeye başlıyor ilerleyen haftalarda ve bebeğe göre süt üretiyor. Midesi küçük çabuk doyup çabuk acıkıyorlar Emme refleksini pekiştirmesi çenesinin güçlenmesi ve güvende hissetmesi için mümkün olduğunca memede tutmaya çalışın. Bol su oda ısısında, uyku, sakinlik, ek gıda olarak kahvaltıda yumurta tere dereotu tüketebilirsiniz. İncir günde bir bardak ılık süt, tahin, havuç,marul ve rezene çayı tüketebilirsiniz. En önemlisi doğru emzirme bebek meme ucu ve çevresini mümkün olduğunca ağzına almalı ki meme yara olmasın ve uyarım çok olsun. Bebeğin burnunun devamlı temiz açık olduğundan emin olun ve emerken nefes alabilecek açıklık sağlandığından. Emzirirken bebek kafadan ayağa doğru kol desteğiyle eğimli tutarak olası kusma genze kaçma durumlarındanda kurtulmuş olursunuz. İlerleyen aşamada sütünüz arttığında bebe ucu ortada kalacak şekilde makas işareti yaparak emzirme yaparsanız en başta sütün taziyini kesip bebeğin genze kaçma boğulmalarını önlemiş olursunuz. Ön süt sulu ve şekerli rengi açık renktir ama asıl süt beyaz renkte ve yağlı olur bebeğin yağlı sütü mü alıyor ön sütü mü alıyor bu şekilde ayrımını yapabilirsin. Memede süt var mı yok mu bunun testini de meme ucu ortada kalacak şekilde sol memeyi sağ elle C şeklinde tutun baş parmak meme ucunun üstündeki kısımda diğer parmaklarda alt kısımda kalıyor o zaman baş parmak sabit kalacak şekilde diğer parmaklarla baskı uygulayıp memeyi yukarı doğru kıvırma haraketi yapar gibi sıktığınızda zaten süt var mı yok mu anlaşıyor ön süt mü yağlı süt mü fışkırma varsa ön süt büyük damlalar varsa süt vardır damlalar küçükse hatta sıktığında hiç gelmiyorsa bebek doğru bir şekilde memeyi bitirmiştir o zaman diğer memeye geçebilirsiniz. Sönmüş bir balon gibi olur meme. Belli bir süreden sonrada meme süt üretmeye alıştığı kanalları genişlediği için genel olarak yumuşak kıvamda kalabilir çok uzun süre ara vermedikçe o gerginlik hissi olmayabilir korkmayın. Bebekler başta çenesi çok kuvvetli olmadığı için yavaş yavaş durup durup emerler biz uyudu sandığımızda bile hatta hızlı emiyorsa ön süt durup durup emiyorsa yağlı süte geçmiş demektir. Bu zayıf çeneden dolayı sütteki yağ meme ucu kanallarında kapanmalara sebep olabilir meme ucu kanallarında ufak deri altı beyazlık gördüğünüzde minik bir sivilceyi sıkar gibi o beyazlığı sıkıp beyaz yağ çıktığını gördüğünüzde yağın kanalı kapattığıını görürsünüz bu kanalları böyle açtığınızda mastit olma ihtimali azalır ve sıkmayı bebek meme ucunu emip yumuşattıktan hemen sonra deneyin. Koku,parfüm, yumuşatıcı vs kullanmayın. Sütün ve sizin ten kokunuzu alıp kendini güvende hissedincede tam bağlanmayla bebek daha rahat bir beslenme gerçekleştirir ten tene temas ve bebeğin elleriyle kafası emerken açık olsun. Bebeklerin sadece kafası terler kafası üşür onların mikrokliması kafalarıdır ve emerken yorulduklarında kafaları terleyip bunalarak memeden çıkabilirler. Söylediğim şeylerin açık ve anlaşılır olduğunu düşünüyorum umarım faydası olur sağlıkla büyütün.