basemode 2 ay 22 gün doktor be hemşiremiz bu hafta özel aşı yaptıracak işeniz getirin dedi. Rota ile beraber a ve b grubu (ninmerix+bexsero)memenjşt aşısı yaptıracağız. Doktor birlikte yapılır dedi ama içime sinmedi. 3nğ aynı anda yaptıran var mı ? Rota sonrası eldivenle alt değişimi videosu vs görmüştüm öyle bir durum var mı?
[silindi] basemode benim takipli doktorum da, tanıdığımız başka bir çocuk doktoru da aynı gün yapılabilir dedi. Eldivenle alt değiştirmeye gerek yok dediler ama ben her rota aşısından sonra psikolojik olarak ishal oldum afedersiniz 🤡
myavocado basemode evet üçünü aynı anda yaptırdım, 3. ayda ilk doz, 5. ayda ikinci dozlarini. Çok şükür ateş ya da başka yan etki yapmadı bizde. Alt alma olayını duymamıştım, hiç bilgim yok o konuda.
Nikita basemode vücudun bağışıklık sistemi bir kez çalıştığında 1 mikrop için de 10 mikrop için de aynı sayıda savaşçı üretiyor şeklinde düşünün. Bir kez çalıştığında hepsiyle savaşacak zaten. Aynı anda olması bebeği yormak yerine farklı zamanlarda yapıldığından daha az yoracaktır.
Sunismyson basemode nasıl yani? Menenjitlerin ikisini de aynı anda mı yaptıracaksınız? Ben ilk defa duyuyorum. Belki oluyordur fakat doktoru bize hepsini 2 şer ay arayla yaptırttı. Hatta yaşına doğru başladık menenjitlere. 16 aylık olacak bir haftaya. İki ay önce nimenrix oldu zaten tek doz o. Bexero son dozunu bu ay yaptıracağız. Rota sonrası da kakaya temas etmemek lazım içine sinmezse eldivenle değiştirebilirsin fakat gerek yok her alt değiştirme sonrası ellerini güzelce yıka bir yere dokunma sorun olmaz.
basemode [silindi] anne deliliği mi anne yüreği mi ne dersek çocuğu yerine kendi ishal olan kahraman ana 😁 hiç güleceğim yoktu Allah razı olsun 😁❤️
basemode [silindi] akşam size güldüm ama sabah aşıdan geldik şuan benim midem de gürül gürül bende bozdum sanırım 😁😁😁
basemode myavocado ne gibi etkileri oldu aşı sonrasında,her çocuk farklı tabi ama ihtimallere hazırlıklı olmak lazım. Bir de duş aldırma konusunda kısıtlama var mı 2.sy aşsıından sonra 3 gün duş aldırmayın demişlerdi
myavocado basemode duş yasagi sadece 2. ay aşısında var, rota ve menenjitte öyle bir şey soylemediler. Dediğim gibi biz de yan etki olmadı, vurulup geldik, her günkü gibi geçti, sadece alt alırken aşı vurulan bacağına dokundurmuyordu bir iki gün.
basemode Sunismyson rota ve iki grup memenjşt aşılarının ilk dozlarını yarın sonrakileri de 2 ay arayla yapacağız dedi doktor. 2 bacak aynı anda birde ağızdan rota
Deletedmom_216 Sunismyson genelde ikisi bir yapiliyo bizde oyle yaptirdik ilk dozlari. Rota sonrasi neden kakaya temas etmemek lazim onu anlamadim
ygmrkmsl basemode Benim doktorum ikisini aynı zamanda yaptırma dedi rotayı şimdi 3. Ayında yaptırdık menenjit 4. Ayında yaptır dedi öyle yapıcaz
myavocado Deletedmom_216 sanırım canlı aşı, vücuda verilen virüs kaka ile atılıyor ya ordan virüs alıp biz de hasta olmayalım diye. Ama emin değilim uydurdum
basemode Deletedmom_216 instte bir video çıktı karşıma öyleydi. Ha neden yaptı bilmiyorum onu merak ettim bende. Bazısı eldivenle bazısı gerek yok demişler
Sunismyson Deletedmom_216 canlı aşı olduğu için kakaya atılırken virüse temasta bulaş yaşayıp hasta olabilirsiniz. Ağız yoluyla temastan bahsediyorum. Bilmeden pis elinizi ağzınıza gözünüze burnunuza sürerseniz bulaşı yaşarsınız.
Deletedmom_216 myavocado evet mantikli ama boyle bisey olsa her doktor soyler bence o riski alcaklarini sanmiuorum. Vucuda canli giriyoda canli cikmiuodur heralde😂 canli diyince canli aşi ne demek nasil olur merak ettim gidip bi bakayim
Deletedmom_216 basemode anlamadim bende. Bizde iki dozunu vurdurduk hic boyle biseyden bahsedilmedi doktorumuz da soylemedi burdaki postrdan da soyleyen olmadi
tosca 2 ay 7 günlük şuan oğlum , 25 inde cuma günü verem - beşli karma aşı- pnömokok aşılarıyla birlikte rotavirüs de yapıldı. Biraz ateşi oldu geçti. İshal ve kusması var ama hafif düzeyde. Menenjit de mayısın sonuna doğru götüreceğiz yapılacak. Bize diğerleriyle birlikte yaptılar yani ama bence onla da yapılabiliyodur
[silindi] tosca rota aşısı bahsettiğiniz aşılarla da beraber yapılabiliyor, menenjit aşılarıyla da beraber yapılabiliyor. Menenjit aşıları, devletin aşı takvimindeki aşılardan dört hafta aralıklı olarak yapılması gerekiyor. Menenjitlerin birinci ve ikinci dozların arasında da 60 gün en az ara olması gerekiyor. basemode
iincimoms basemode daha dün yaptırdık üçünüde Allaha şükür hiçbir sıkıntı olmadı sadece birazcık huzursuzdu
Sunismyson Deletedmom_216 hemşire söylemişti bize sağlık ocağında yaparken 2-3 gün kakasına temas etme ellerini çok iyi yıka diye. Ayrıca rotavirüs olursa da geçerli bu durum. İshalle kakayla temasta bulaşırsa siz de hasta olursunuz. Her şeyi çok iyi dezenfekte etmek lazım hasta olunca da.