Benim oğlum da 21 aylık. 8. Günümüz bugün. Bırakalı tam 8 gün oldu 🥹 hala alışamadım bu düzene 🥹 7/24 mememde yaşayan bir kuala vardı 🥹 hala unutmuş değil bu arada ara ara meme diyor. Ama asla hiç meme diye ağladığı olmadı henüz. Şimdi sürecimizden bahsedeyim size. En son geçen hafta sonu şehir dışına gezmeye gittik çocuğa değişiklik olsun dedik Antalya hayvanat bahçesine, akvaryuma falan götürdük. 2 gün fulll gezdik ama nasıl gezdik biliyor musunuz 🤦♀️ kucağımda emerek 🤦♀️ yemin ediyorum emzirerek gezdim. Memem açıkta ulu orta emzirdim gezerken. Çünkü gittiğimiz yerlerde müsait yerler yoktu. Olsa da zaten 5 dkya bir meme isteyen bir bebek. Ben 5 dkda bir emzirecek yer nerden bulayım. Hem gezdik, yürürken emzirdim bir yandan. Düşünün bağımlılığını. İşte tam da o gün kendimce kesin karar aldım. Pazartesi memesiz bir güne başlıyoruz diye. Pazar gece son kez emzirdim. Sabahına uçlarına yara bandı yapıştırdım. Uyandı emmek istedi açtım ufff ufff olmuş acıyor dedim. Baktı baktı ve kendisi kapattı. Şok oldum hiç böyle bit tepki beklemiyordum. Ağlar açmaya çalışır diye düşünüyordum. Ama uf uf olmayı biliyor. Canımın acıdığını düşündüğü için ısrar etmedi. Gün içinde aklına geldikçe meme dedi. Annem meme uf uff olmuştu ya deyip açıp gösterdim. Israr etmedi. Bugün 8. Gün hiç meme diye ağlamadı. Artık açıp göstermiyorum. Sorduğunda uf uf olmuştu ya diyorum hemen ikna oluyor. Bu kadar gözümde büyüttüğüm bu süreci bu kadar kolay atlatıyorum 🥹 ama bizim avantajımız şu. Gece beslenmesi yok. Ben gece beslenmesini 1 yaştan önce doktor önerisiyle kestim. 1 yaşında da odasını ayırdım. Oğlum 1 yaşından bu yana deliksiz uyuyor gece sabaha kadar. Uyanırsa da su içip geri yatıyordu zaten. Siz meme kesmekten ziyade önce bu düzeni oturtmalısınız. Önce gece beslenmesini kesmelisiniz sonra odasını ayırmalısınız ya da tam tersi. Ya da ikisini aynı anda. Daha sonra memeden tamamen ayırmalısınız. Bu arada ben şefkatle meme bıraktırmayı da çok denedim. Ben onu beceremedim. Son çarem yara bandı oldu. Travma olmadan, onu üzmeden bu süreci bu şekilde atlattık. Bebeğin odasını acilen ayırmanız gerekiyor çok geç kalmışsınız onun için 🥹