Sakın çaydır, anne sutudur filan surmeyin bebeginizin gozune.☺️ kaynamis ilitilmis suya bir parca pamuk bandirarak capaklari temizleyebilirsiniz.
Bebeklerde goz yasarmasi ve capaklanmanin iki muhtemel sebebi var. Enfeksiyon kapmis olabilir. Gozunu elleriyle cizdiyse vs mikrop kapmistir. Doktorunuz antibiyotikli damla verdiyse onu bes gun kadar kullanin, gecer. Gecmezse veya gectigi halde tekrar başlarsa bu goz kanali tikanikligidir. Cogu bebekte olan bir rahatsizlik benimkinde de oldu. Bu da su anlama geliyor: Bebeginizin gozyaslari gozun icinden burnuna dogru akip bogazindan asagiya gitmek yerine, bu yollarda tikaniklik oldugundan gozun disina cikarak vucuttan atiliyor. Bu rahatsizligi 1 yasina kadar bebeginizin goz pinarlarinin oraya masaj yaparak gecirebilirsiniz. Internette goz kanali tikanikligi masaji yazarsaniz nasil yapacaginizi gorebilirsiniz.
Gozlerin ic kismini ovarak, ve bu ic kisimdan burna doğru parmaginizla hafif bastirarak aşağı dogru masaj yapabilirsiniz. Mesela emzirdiginiz sure boyunca o gozune, obur taraftan emzirirken obur gozune seklinde. Masaji yaparken elinizin temiz ve tirnaklarinizin kisa olmasina dikkat edin minik gozlerine girmesin. ☺️
Bir yasina kadar sorun cozulmezse ufak bir operasyonla kanallardaki tikanikligi aciyorlar.
Ama bebeginiz 6 ayliktan buyukse ve sorun devam ediyorsa bir goz doktoruna gostermekte fayda var. Gecmis olsun 🌼