Poncikkkk Benim ki 34 aylık. 30 aylıkken başladım düşünün. 4 aydır ne çektiğimi bir Allah bilir bir ben. Kesinlikle öğrenmek istemiyor, kabul etmiyor ve tuvalete gelmiyor. İlk 1 ay hiç zorlamadim. Sürekli konuştum, anlattım, gösterim, video izlettim, kitaplar okudum, görsel kitaplar bile aldım düşünün. Kendim tuvalete gittim ve onu da yanımda götürdüm. Büyük küçük hepsini gösterdim aynısını sende yap diye teşvik ettim. Babası ile daha rahat olur belki dediler ki eşim hoc hoslanmaz bu durumlardan ama oğlan için el mahkum dedi ve o da Allah var denedi. Birlikte tuvalete girdiler. Birlikte yapalım dedik ama yok yok yok. Hep altına yaptı. Dakikalarda klozette, lazimlikta oturtuyordum yapmıyordu. Üzerini çeker çekmez gözümüzün icine baka baka yapiyordu. Üstelik 5 dakika da bir. Büyük tuvaletini de tüm günde 3 kez yapıyordu ve asla anlayamiyordunuz. Sinyal bile vermiyordu. Bir de eşimle ben aşırı titiz insanlariz. Küçük neyse de büyük yaptiginda ikimizde dokunamayiz. Hali ile ne giydirdiysem direk çöpe attım ve attığım kıyafetin haddi hesabı yok. Gerçi küçük gelen kiyafetlerdi ama insan yine de çöpe gittiği için israf niyeti ile uzuluyor. Derken 2,3,4.ay bitti hala ayni inat aynı ısrar devam ediyor. İyi tarafı sadece su. Tuvaletini 3 dakika da bir yapmıyor artık. Tutmayı ogrendi ve oturtunca yapıyor. Büyük tuvaletini hala yakalayamiyoruz. Küçük en azından oturtunca yapiyor tabi unuttugumuz anlar oluyor ya da dışarda olduğumuz zamanlar. Direk salıyor onu da. Hala soylemiyor. Kreşe gidiyor mesela. Öğretmenler yardımcı oluruz dediler ama malesef olmuyorlar. Direk bezliyorlar çünkü söylemiyor diyorlar. Söyleyene kadar bezden cikaramayiz diyorlar ki bende bezli kalsın istemiyorum. Evin her yerine isedi ama umrum değil yani. Fakat kreş uğraşmıyor. Sürekli üstünü cikar giydir kim uğraşır ki? Bir de söylemiyor gercekten hani söylese gotururler tuvalete. Kim takip edecek ki büyük mu geldi küçük mu geldi? Hangi kreş uğraşır ki? İstisnasız anneliğin en yorucu kısmı tuvalet alışkanlığı kazandırmakmis. Öfkesi, inadı, ağlama krizleri, yememesi, uykusuzluğu asla asla değil yani tabi bu çocuktan çocuğa değişir. O ayrı ama ben eşimle birlikte gerçekten şu süreçte yildim yani. Tekrar beze dönün belli ki inada bağlamış korkar etkilenir diyorlar ama yani ne kadar daha zaman kaybedicez mi daha? Oğlan o kadar rahat ve relax ki. Büyük küçük farketmez. Saatlerce yaptıktan sonra o şekil bekler. Asla rahatsiz olmuyor bakın asla. Napim bu durumda yani. İlkokula gidene kadar altini mi bağlıyım? Pedagog araştırıyorum. Goturucem bu gidişle napim? Başka çıkar noktam kalmadı😩