zindanuu merhaba Memeden kesmenin 3. günü olmasıyla birlikte yaşadığın göğüs ağrısı, memelerde doluluk hissi ve hatta tedirginlik çok normal. Hemen her annenin geçtiği bir yoldasın şu an. ağrıyı hafifletmek, memeyi yumuşatmak ve mastiti önlemek için ara sıra sağmak gerekebilir.Tam boşaltma yapma. Sadece rahatlayacak kadar, şişkinliği alacak kadar sağ.
Yani 3-4 dakika gibi kısa süreler zaten iyi. Daha fazlasına gerek yok. Göğüsleri çok fazla dolu bırakmamak, hafif hafif boşaltmak, sıcak duş ve nazik masajla lenf akışını artırmak çok işe yarar 1 ay içinde süt genellikle çekilmiş olur. Ama bu süreçte mümkün olduğunca kendi haline bırakman, sadece ağrı çoksa kısa süre sağman en iyisi.