Kızlar çok yoruldum , bunaldım dayanamadım oturdum ağladım gerçekten ben nerede hata yapıyorum bilmiyorum.
Oğlum 31 aylık 8 gündür tuvalet eğitimine başladık ama bugüne kadar 1 kere olsun çişim geldi kakam geldi demedi her defasında altına yaptı kızmıyorum , bağırmıyorum her defasında oğlum bir daha çişin gelirse bana haber ver beraber tuvalete gidelim diyorum tamam diyor söz diyor ama sonra gözümün içine baka baka altına işiyor.
Hazır olduğunu düşündüğüm için başladım
Bezini çıkarmak istiyordu
Sabahları bezi kuru kalkıyordu
Anne çişim geldi , Anne tuvalete gidelim gibi şeyler söylüyordu
Klozete oturmaya aşırı meraklıydı her banyo yaptırdığım da mutlaka öncesinde ve sonrasında oturup çişini yapıyordu
Tüm bu belirtileri görünce hazır olduğunu düşündüm ve başladım çünkü gerçekten çok hevesi vardı ama görüyorum ki yok.
8 gündür 15-20 dk da bir oğlum öişim geldi mi diyorum yok diyor hadi tuvalete gidelim diyorum geliyor oturuyor ve çişini yapıyor. Alkışlıyorum seviniyorum öpüyorum tebrik ediyorum çak yapıyorum hatta bazen minik ödüller veriyorum ama buma rağmen günde em az 6-7 defa kıyafet değiştiriyorum.
Gerçekten son 2 gündür istemeden de olsa artık sinirlenmeye başladım kendimi sorguluyorum ben neden beceremiyorum diye burada bakıyorum 3 günde 4 günde taş çatşasın 1 haftada öğrenen çocuklar da var kıyas yapmak değil amacım ama eğer bir yerde bir hatam varsa telafi etmek isterim bu sebepten deli gibi her şeyi araştırıyorum.
Bu arada oğlum kendini ifade edebiliyor çişin , kakanın ne olduğunu biliyor dediğim gibi eğitimden önce bunları söylüyordu bile ama başladık başlayalı daha bir kere duymadım.
Sürece babasını da dahil ettik o da sürekli götürüp getiriyor beraber dans ediyorlar vs ama işi oyuma döktü gibime geliyor.
Acımasızca gelecek ama çevremde bu süreçte çocuğuna bağırmayan tek ebeveyn olabilirim.. bu süreci kiminle konuştuysam çok sabırlı olduğumu falan söylüyor ama görüyorum ki güzellikten anlamadı oğlum. Kesinlikle bağırmak çağırmak istemiyorum ama sürecimiz uzadıkça uzuyor gibi.
Yengem 3. Günde pes ettim çocuğa bir daha yaparsan pipini keserim dedim o güm öğrendi diyor yani hayır anlamıyorum bu kadar kötü bir davranış karşısında bu çocuk öğrenebilmiş benim öpücüklerim alkışlamalarım mı oğluma oyun hali geldi.
Abartmıyorum bu durumu 20-30 anneyle görüştüm ( çevremiz biraz kalabalık ) ay biz kızdık da vurduk da valla heöemde öğrendi em dazla 1 hafta falan diyorlar kafayı yemek üzereyim ya😭