21 aylık bebemle benden selam olsun. Ne biberon ne emzik almadı beni milka ineği gibi kullandı gece gündüz yağmur çamur demeden. Özet geçmeden önce çocuk bırakmaya hazır olsa da bazen anneler hazır olmadığı için bırakılmıyor😀😀mesela ben. Gece beslenmesi dişlernde çürüme yeme de iştahsızlıktan tutun herşeyini etkiledi . Gece beslenmesiini her kalktığında su verdim tabi istemedi ağladı çığlık çığlığa. Bazen babası gitti kucağına alıp biraz dolaştı bazen ben dayanamadım gittim yanına yattım. Yanlış bi örnek olmak istemem ama gün içinde hep yarabandı takıp uf olmuş dedim ki aklı erecek yaşta . Geldi sevdi iyileş dedi kapattı böyle 4-5 gün gitti . Gece kıyametler koptu tabi. Uyumadı dalamadı hırçınlaştı ama sakince sen artık büyüdüm su içebilirsin ben yanındayım dedim. Yaptığım farkında olmadan iyi bişey varsa o da ona bi yastık ve bi yorgan verip bunlar artık senin uykun geldiği zaman yastığına yatıp kendin uyuyabilirsin dedim. Ve 1 hafta sonra cocuğum kendi kendine yastığına yatıp yorganına sarılıp benm parmağımı tutup uyumaya başladı. Asla yanından kalkmadım. Yattığımız yerden oyun oynadım. Telefonun flaşını tavana tutup ellerimizle gölge yapıp hayvan sesleri yaptık. Duvarında stickerler var bulutlar tavşan kuş kelebek vs. Hepsine iyi geceler dedirttim😀😀😀 sonuca inanılmaz hızlı geldik şimdi ne ağlaması ne uyanması kaldı. Gece kalksa bile ben ayaktayken hemen gitmiyorum 2 mız mızlanıp geri uyuyor . Alışkanlık tamamen anne ve bebek arasında ki süreç . Bazıları 1 ayda bırakır bazıları 1 haftada . 21 aylık emzirmeyi sonlandırdım. İnanın pozitif düşünmek gerek. Ben öyle yorumlar okudum ki ilkokula kadar emecek dedim bu çocuk herkes vazgeçip dayanamayıp emzirmiş. Umarım sizde başarırsınız . Ama en güzeli gün içinde oyuncaklarını uyutmak uyandılar diyip su vermek yada sarılmak (çoğaltılabilir aklınıza ne geliyorsa) rahat olun çok ağlarsa sarılın karanlıkta ayaktayken ya da yanına yatıp sakinleşmesini bekleyin. Benm ilk gece tam 55 dk sürdü geri uyuması. Gece mutlaka yatmadan 1-2 saat önce karnını tam doyurun ve biraz yorun ki tatlı uykusuna kolay dönsün. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Sevgiyle kalın🫶