Mthnn Merhaba arkadaşlar bir oğlum var 21 aylık olmak üzere. Oğlum ne yazık ki ekran maruziyeti yaşadı. Şuan sadece baba ve mama diyor ama tabiki bunu anlamlı söylemiyor. Çocuk doktoruna götürdüm oda çocuk gelişim uzmanına yönlendirme yaptı gerekli görürse psikiyatriye alan açarız dedi. Bugün çocuk gelişim uzmanıyla görüştük. İçeri girdik biraz konuştuk daha sonra kendi masasının karşısına sandalyeye koydu oğlum kucağımda doktorla yüz yüze baktı doktor oğluma top attı oğlum geri topu doktora attı birkaç sefer bunu tekrarladılar oğluma ismi ile seslendi daha sonra küçük küpler vardı doktora onları dizdi hadi bakalım sen de yap dedi sonra oğlum onları da yaptı daha sonra küpleri bir bardak doldurdu yine aynı şekilde oğlumdan yapmasını istedi oğlum onu da yaptı daha sonra oğlumu serbest bıraktık küpleri aldı yerlere attı doktor bunu gelişimin bir parçası olarak gördüğünü şu an keşfetme aşamasında olduğu için normal olduğunu söyledi Ben de aşırı hiperaktif dedim 4 yaşına kadar hiperaktif teşhisi koyulmaz ama oğlunuz çok hareketli dedi daha sonra genel değerlendirme yaptı birkaç soru sordu aklıma takılan soruları sordum ben şu an genel olarak kaba motor vesaire her şey güzel dedi sandalyeye tırmanmasını istedi yaptı daha sonra eline kalem verip kağıdı çizmesini istedi onu da yaptı yani şu an gecikmiş dil tanısı kondu Ben otizm olduğundan şüpheleniyordum ama doktor otizmli bir çocuğun böyle olmadığını oğlumun göz temasının güzel olduğunu ve basit komutları yaptığını onunla oynarken dikkatini verdiğini söyledi otizm değil dedi sadece gecikmiş konuşma dedi bunun için de bir ay sonraya gün verdi bu bir aylık sürede önerdiği bazı oyuncaklarla oynamamız gerektiğini neler yapmamız gerektiğini nasıl konuşmamız gerektiğini anlattı ve günde iki kez dışarı çıkmamız gerektiğini insanlarla içli dışlı olmamız gerektiğini yani daha çok sosyalleştirmeliyiz dedi bu dediklerimiz bir ay boyunca yapılırsa gelişme göreceğini düşünüyorum dedi eğer gelişme görmezse Bir ay sonra işitme testi için gönderecek tabii bu sürede ekran hiçbir şekilde yok Ben kendime gelecek olursam yaptığım birçok hata vardı mesela bunlardan biri oğluma suyu Ben veriyordum verirken bu senin suyun diye anlatmıyordum artık bunlara dikkat edeceğim zaten doktorla da bunlara konuştuk şimdi ben daha fazla ne yapabilirim bir yanım umut dolu ama bir yanım sanki hiç gelişme göstermeyecekmiş gibi geliyor lütfen bilenler başından geçenler yardımcı olabilir mi
anneee5 Mthnn benzer süreçlerden bizde geçtik bizim de uyaran eksikliği vardı TV’den dolayı bizi de bir buçuk ay sonra tekrar görmek istedi ben bir buçuk ayda neler değişebilir ki diye düşünürken gerçekten çok şey değişiyor umudunuzu kaybetmeyin bnm oğlum da çok hareketli cırtlı kitaplar aldık dikkat çekiyor onlar dünya çocuk klasikleri aldım her gün yatarken onları okudum o da resimlerine baktı hergun parka çıkardım hergun akran olan birini çağırdım eve sürekli konuştum herşeyi anlattım bıkmadan usanmadan tekrarladım çok şükür şuan konuşuyor inşallah sizinde öyle olur
Eylulzeynep8 Mthnn Oglum 2 yaşındayken Aile hekimi bizi de yönlendirmisti ayni şekilde doktor baktı oğlum sizin dediğiniz şeyleri yaptı bize de 1 ay sonra gelin dediler . Hergun parka gittik oyun gruplarına katıldık birden açıldı dili bir daha gitmedik gerek kalmadı çünkü
kitapsever_ Mthnn ya benim yigenimde konuşamıyorum 2 buçuk yaşında tam sadece baba mama ve bebek diyebiliyor geçen doktora götürdük psikologa götür dediler annesi doğduğundan beri TV izletti ama temas kuran bı bebek ama bazen oynarken sadece etrafında koşuyor yani salonun diğer ucundan diğer ucuna hep koşuyor korkuyoruz otizm olabilir mi ya çokta üzülüyorum
heelloo Mthnn içinizi ferah tutun doktor da iti olduğunu söylemiş. Kızım 20 aylık bizde de kelime az benzer telaşları bende yaşadım o yüzden bizde gittik doktora. Siz herşeyini anladığınız için konuşmaya gerek duymuyordur dedi. 2 yaşından sonra da devam ederse yarım gün kreşe başlıycaz dedi ama çok bebek kreş için bence.
Mthnn Bu arada yazmayı unuttum şu an için değil terapistine gerek olmadığını söyledi Ben şimdi bir oyun grubu buldum oraya götüreceğim daha fazla neler yapabilirim bilmiyorum
efe06mete İçinizi ferah tutun suan için güzel bişey bu eminim zamanla gelişme gösterecektir biraz sabırlı olursanız ve doktorun dediklerini uygularsanız daha iyi olacaktır
Mthnn anneee5 işte ne yazık ki akran yok bizde kuzenleri var ama uzak dolmuşla gidip gelmek lazım havalar da ısınmadı çıkarsam hemn hasta oluyor zaten bronşitte var. bilmiyorum ne yapacağım evime yakın oyun grubu var oraya götüreceğim parklara götüreceğim ama içimde bir umut bazem oluyor bazende 1 ayda bu çocuk konuşamaz hiç cabasi yok diyo
anneee5 Mthnn bizimkininde hiç çabası yoktu inanın ekran maalesef çocukları çok etkiliyor sıfıra inince biseyler gelmeye başlıyor bnm iki tane komşum vardı onlar geldi her gün biz gittik öyle halloldu bizde oyun grubuna yazdirdik hatta maddi gücünüz varsa iki oyun grubuna yazdırın haftada iki gitmiş olursunuz daha iyi olur umutlu olun inşallah olacak ben inanıyorum 🤗
efe06mete Mthnn 1 günde bile değişebiliyor her sey umutsuz olmayın benmde oğlum 15 aylık oda konusmuyo yani anne baba VS söylemiyor bende onu cok düşünüyorum
Mthnn anneee5 oyun grubundan paket halinde aldım 8 seans hakkımız var Haziran sonuna kadar istediğimiz zaman kullanabilirmişiz o yönde sıkıntı yok yani haftada 2 gün götürmüş olsam 1 ayda 8 seans hakkımı bitirmiş olurum yani doktorla görüşme zamanına kadar gelişim göstermiş olur tabi bunun için bir çaba gösterirse. Çünkü şuan gösteriyorum konuşuyorum anlatıyorum sanki duvara gösterip anlatıyorum gibi hissediyorum çok bozuldu moralim
Mthnn Eylulzeynep8 böyle yorumlar okudukça umudum artıyor ilk başta otizm diye korktum doktor böyle birşeyin olmadığını hatta odaklanmasınım güzel olduğunu söyleyince içim rahatladı şimdi sizlerden de böyle olumlu şeyler duyunca çok mutlu oldum çünkü akşam akşam moralim bozuldu oğlumu öyle hevessiz bomboş bakıyo görünce
Mthnn Eylulzeynep8 Ben ekranı çarşambadan beri bıçak gibi kestim resmen doktora da söyledim sadece alt değişirken durmuyor onuda telefondan videolarını açıyorum alt değiştirme bitince hemen kapatıyorum dedim tamam 2 3 dk bişey olmaz ondan dedi
Eylulzeynep8 Mthnn Ben hiç otzimimden suphe etmedim çünkü algıları acıktı göz temasi vardı , oyun oynama isteği ,bunlar varsa korkmayın. Sadece konuşması yoktu darısı sizin başınıza inşallah dili açılır hemen
asmom_ Mthnn bizimde uyaran eksikliğimiz vardı ekrandan dolayı önündeki eşyayı bile veremezdi anlamıyordu ekranı tamamen kestim 3 ayda muhteşem gelişme gösterdi odasından istediğim eşyaları alıp getiriyor herşeyi anlıyor acıkınca vs söylüyor sürekli soru sorarak ilerleyin çocuğunuzu da yaptığınız işlere dahil edin masa mı siliyorsunuz bi biz de onun eline verin bunları önermişti doktorumuz hepsini uyguladım şükür açıldı baya umudunuzu kaybetmeyin ben kesin otizim diyordum ama öyle olmadı sizi anlamadığını düşünseniz de sürekli ilgilenin konuşun hafızasına kaydediyor beklemediğiniz bir anda açılacaktır inşallah daha çok küçük 🤍
Mthnn kitapsever_ benim oğlumun da bazı takıntıları vardı tekerlek döndürmek elinde bir oyuncağı sürekli taşımak gibi ben kesin otizm diyordum ama doktor bu çocuk otizm olamaz göz teması çok güzel odaklanması isme bakması çok güzel dedi ama sizde götürün çocuğu biz gibi olabilir yada uyaran eksikliği olabilir ihmal etmeyin
Mthnn Eylulzeynep8 evet bizimde sadece konuşma yok takıntıları vardı söyledim anlattım otizm değil dedi