mahra görüşünüze saygı duyuyorum fakat yanlışınız var sanırım. Parmak emmek ilk zamanlarda ellerini keşfetmekten dolayı başlar ve oral döneme girince de emzik almıyorsa parmaklarıyla emme refleksini geliştirir. 2 yaşa kadar devam eden bu parmak emme doğaldır. 2 yaştan sonrası da alışkanlığa dönüşmektedir. Ben belli bir Aydan sonra parmaklar ağza gidinceye farklı bir noktaya dikkat çekilmesinden yanayım ki alışkanlık oluşmasın.