İnternete çok sordum ama net bi cevap alamkyorum avukat olan varsa cevap verirse çok sevinirim biraz uzun yazdım ama konu net belli
2022 Mart ayında kendi adıma ilk su aboneliğini başlattım TESKİ kurumundan internet üzerinden gerekli belgeleri öğrenip başvuruda bulundum.oturduğumuz bina 2016 yılında iskan almış ve hem bina içerisinde oturanlar mevcut hemde benim şuan kiracı olarak bulunduğum dairede daha önce ikamet edenler mevcut.bu dairede oturduğumuz süre boyunca su faturalarımız hep yüksek geldi ve daha önce hiç faturayı inceleme fırsatımız olmadı fakat bugün komşularımın faturasıyla beraber karşılaştırdığımda fark ettim ki bizim abonelik tipimiz inşaat-mesken olarak girilmiş ama komşularımın konut-mesken olarak gözükmekte buna istinaden ilgili kuruma gittim durumu izah ettim.Beni üst kata alıp dilekçe doldurun denildi ve dosyanıza bakıp geriye dönük iade yapalım dediler ben dilekçeyi doldurup aşağı kata indiğimde dosya bulunmuştu ve içerisinde ilgili belgenin olmadığını beyan ettiler ve dilekçeyi işleme almadılar. TESKİ nin başvuru sitesinde gerekli evrak listesinde şöyle bir ibare yer almaktadır 31122021 tarihinden önce inşaatı tamamlanan binalarda ikamet edenlerin talep etmesi durumunda 31122021 ve öncesine ait doğalgaz,telefon,elektrik sözleşmelerinden herhangi bir tanesi veya ilgili belediyesinden alınan ve bilgilerin doğruluğu belediyesince onaylanmış Emlak Vergisi Beyannamesinin tasdikli, imzalı sureti ve Ulusal Adres Veri Tabanı (UAVT) sisteminde kaydı olduğuna dair belge. iskan belgesi yoksa emlak gelir vergisi beyan edilmeli mutlaka yani illa iskan istemiyor.çok net hatırlıyorum ki ben hem emlak vergi beyannemesini hemde iskan belgesini götürdüm şayet dosyada olmadığını beyan ediyorlar. bu durumda eğer belge eksikliği varsa bu koşullarda benim aboneliğimi nasıl başlattılar zira telefon görüntüsü,mail fotoğraf vs hiç birini kabul etmiyorlar her belgeyi çıktı olarak istiyorlar eğer böyleyse burada bir usulsüzlük mevcuttur eğer aksi bir durum mevcutsa da neden benim aboneliğim belge beyan ettiğim halde inşaat olarak kayıtlara geçildi. bununla ilgili hukuku haklarım nelerdir geriye dönük ödemeyi nasıl talep edebilirim eğer alma hakkım varsada faiziyle talep etme hakkım mümkün müdür