Açılın tarhana uzmanı geldi. Kızım tarhana çorbasından başka bisey içmediği için yanlışlıkla uzman oldum. Benim annem tarhana yaparken 21 gün ekşiterek yapar güzelce mayalansın diye her gün de karıştırır belli günlerde de kabartıp söndürür malzeme iyice özleşsin diye. 21. Günde de kurutup elekten geçirip toz halini almış olur. Pisirildiği zaman yoğun kıvamlı,cabuk eriyen ve ekşimtrak tadı olur. Birde bir günde yapıp yoğurup ertesi güne kadar kurutup toz haline getirilen hali var ben anneminkine alıştığım için mi bilmem onun tadı bana tatlı ve suda daha geç eriyen daha az kıvamlı geliyor. İkisi de fermente ama biri uzun vadeli biri kısa vadeli. Hangisi daha yararlı bilmiyorum kızım annemin yaptığı tarhana ile büyüdüğü için hep annem yapıyor hiç almıyorum. Kızımın tarhana sevdiğini bilen eş dost da getiriyor sağolsunlar ama yemiyor zilli. Dilim döndüğünce bildiğim şekilde anlatmaya çalıştım farklı şekilde olan da vardır tabiki ama ben bu şekilde biliyor ve onaylıyorum 😂