mgshnaslna Doğru olabilir. Benim kızımda çok erken konuşmaya başladı. 8 aylıkken iki kelimeli cümle kurmaya başlamıştı. Anne gel, anne hadi sürekli bunları söylerdi. O sırada dede, baba, mama gibi başka kelimeleri de vardı. Bireysel farklılıklar var elbette, ne yaparsak yapalım bazı durumlarda da geç gelişebilir. 2 aylıkkenden itibaren düzenli hergün defalarca kitap okudum. 6-7 aylıkken küçük meşe palamudu hikayesinin tamamını tek seferde okuyabiliyordum, odaklanma sorunumuz olmuyordu, dinlemeyi severdi. Ama hiç tv, tablet, telefon( görüntülü görüşme hariç) maruz kalmadı. 28 aylık şuan; hergün en az 10 kitap okuyoruz, kendisi istiyor. Ekran hala yok. Gayet akıcı 4-5 kelimelik cümlelerle konuşur, ingilizce-türkçe şarkılar söyler, espri yapar. Böyle durumlarda o ayda bekleneni yapmıyorsa endişelenmek gerekir.