Arkadaşlar yardımcı olur musunuz lütfen kızım 22 aylık konuşmuyor. Zekasında problem yok 15 aylıkken baba dede diyordu ve baybay görüşürüz dediğimde ellerini sallıyordu veya alkış deyince alkış yapıyordu yada hayır deyince kafasını sallıyordu ama şuan bu dediklerimden hiçbirini yapmıyor söylemiyor. İşine gelen komutları anlıyor. Hayır dediğim şeyleri bazen bile bile gozumun içine bakarak yapıyor bazende yapmıyor. Birde aşırı hareketli asla yerinde durmaz. 4 5 tane hayvan sesi biliyor . Sorduğumda söylüyor bazen söylemiyor. Bazen anlamsız uzun cümleler kuruyor ama ne dediği anlaşılmıyor/ Ben devlette cocuk psikiyatriye randevu aldım ama bazı platformlarda yanlış teşhisler konulduğu söylendiği için korktum. çoğu kişi doktorun odasında 5 10 dakka bile kalmadan muayene bile etmeden direkt otizm diyormuş dediler . Açıkçası 5 10 dakka görülen çocuğa böyle bir anda teşhis konulması saçma geldi bana. Çünkü çocuklar zaten yabancı gördüğü kişinin yanında bazen çekinir. Çoğu kişi çocuğunda uyaran eksikliği olduğunu ama yanlış teşhis edildiğini yazmış bunları farklı platformların yorumlarında okuyorum. psikiyatri randevusunu iptal edip öncelikle Kbb randevu almak istiyorum kulağında veya başka bir problemi varmı diye ama devlette çocuk kbb diye bölüm yok. kbb den sonra hangi bölüme randevu alayım. Birde üst dudak bağı da var onun sorun teşkil etmediğini söylemişti çoğu kişi. Onuda yinede bir göstermek istiyorum ama kafam çok karışık. Yanlış teşhisten korktuğum için hatta 2,5 yaşına kadar bir bekleyeyim diyorum hiç doktora götürmeyeyim diyorum. Bazıları çocuklarının 3 yaşımda konuştuğunu söylüyor. Yanlış teşhistense ben beklemeye ve çocuğumla ilgilenmeye devam ederim . Bu arada dil terapiste götürmüştük 5,6 ay geriden geliyor demişti ama otizim falan değil dedi.