beybeyy 3,5 yaş ve 18 aylık iki çocuk annesi olarak az buçuk tecrübeme dayanarak yazıyorum. Büyük oğlum paçamdan ayrılmazdı/bakın öyle böyle değil.Doğu görevindeyiz biz bir de yanımızda da kimse yok. Bizde o yüzden 26 aylıkken ebeveynsiz oyun gurubuna başlatmıştık 1 yıl gitti ve inanın çok faydasını gördük. Çocuklarda “güvenli bağlanma” kadar “güvenli ayrılma-ayrışma da” çok önemli. Büyük oğlum tam 3 yaşına girdi kreşe başladı ve devam ediyor. Güvenli ayrılmayı , sağlıkla başardık. Gelelim küçük olana , henüz anne çocuğu büyük oğlum okula gidince küçük olanla parka gidiyoruz 1 saate yakın. Hiç gidemesek bile kaplının önüne indirip arabasıyla gezdiriyorum top oynuyoruz. 6 ay sonra yine abisinin gittiği oyun gurubuna başlatmayı düşünüyoruz. Çünkü o alana çocuğu bir anda bırakıp gitmek ayrılık kaygısının zirve yaptığı dönem de size daha bağlı değil-bağımlı hale getirebilir. Tavsiyem gideceksiniz de ebeveynli oyun gurubundan olurdu tercih.