Geçmişte ekrana cok maruz kaldı calıstıgım dönem. Durumu farkedince istifa ettim psikiyatriste götürdüm. Hatta hafif otizm tanısı aldı 3 ay sonra tekrar göreyim dedi. Eksik olan herşeyi tamamladım şahsi fikrim cocuk otizmli değil ekran kaynaklı gerideydi. Suan sıradan cocuk gibi cagırınca bakar basit komutları alır karsılıklı oyun oynar parmakla bu diye gösterir cekiştirir gel der. Öyle dönme sallanma tekrar davranıs yoktu zaten sadece koşturması var devamlı hareketli cocuk. Benim aşamadıgım konu konuşmaması. Yani 3 yasında kızım da var kızım cok dilliydi anlamsız da olsa ağzından ses cıkardı. Ama oglum aşırı sessiz yani zorlamasak hiç ses cıkarmıyor. Yüzüme bakıyor söylemek istiyor belli ama ağzı acık kalıyor öyle o ses cıkmıyor. Mesela bir kuş nasıl öter diyorum cik diyor 10 tane rahat hayvan sesini soruyorum söylüyor. Sorunca 5-6 meyve adı söylüyor. Gel diyor bu diyor ama bunun dısında durduk yere ağzından kelime cıkmıyor. Dil gecikmesi var ama acaba bazı cocuklar daha mı sessiz oluyor. Önerebilceğiniz birşey var mı? Yada bu dil terapistlerinin bu yaş icin faydası oluyır mu?