filizfatma filizfatma bence 4 yaş sınır olmalı. Psikolojik olarak doktorlar ne tavsiye ediyor bilmiyorum benim kızımda o yaşa henüz gelmedi çünkü doktora sorarım. Ama şöyle de bir gerçek var, anne ve baba diye bence bir ayrım olmamalı hastalık ve sağlık var, çalışma hayatı var örnek veriyorum ben ölebilirim ve eşim kızımızla ilgilenmek zorunda kalabilir. Bu nedenle belli bir yaşa kadar çocuk anneyi de babayı da bilmeli ama 4 yaşındaki bir çocuk rahat bir şekilde kendi temizliğini yapar. Kreş yaşı 3 biliyorsunuz ve kreşte çocuklar kendi tuvaletini temizliğini kendisi yapar. Çocuk 4 yaşına kadar wc gitmeyi, ayakkabı giyip çıkarmayı, üstünü giyip çıkarmayı öğrenmiş olmalı çoktan. O nedenle 4 yaştan sonra anne de değil ama yardımla destek vererek çocuğu biraz daha kişiselliğe sevk etmek lazım. Ona bakacak olursak burda annesi kızım vücudunu yalıyormuş sapıkmış biri yazmış mesela okudum. Anne de sapık olabilir. O nedenle çocuk artık kendi kişiselleşmeli diye düşünüyorum. Ben küçükken arkadaşımın annesi çok yoğun çalışıyordu ve babasını işten çıkardılar 6 yaşında falan hala babası temizliyordu tuvalete gidip altını bu çok geç bir yaş bence mesela baya büyük yani.