melikebrar malesef ki bebeğinizin hiç ekran gormemesi lazım sesini de duymaması lazım sizin sürekli kafanızın arkasında bir ses olsa onu mu dinlersiniz yoksa kendiniz mi üretmeye mı calisirsiniz, TV yi kaldırın 2 aya gerçek kelimeler kullanır bebeğiniz kıyaslamak gibi olmasın dicem ama sürekli TV acik dediğiniz için farkı anlatayım benim premature ve geriden gelmesi gereken bebeklerimin 10 aylıkken 4-5 anlamlı kelimesi var babildama değil bakın anlamlı kelime gel gel diyor yerinde kullanıyorlardı, oğlum anne diyordu bana kızım nem diyordu annem demeye çalışıyordu, kedi görünce miyav diyorlardı, babasina baba dedesine de dede diyorlardı emzik isteyince meme yemek görünce mama ham diyorlardı 16 ay 15 günlükler şimdi 30 u gecik kelimeleri var benim gün içinde sayabildigim kadarıyla ve evde hiç ekran acmiyoruz eğer çocuğunuz konuşsun geç kalmasın gelişimi istiyorsanız öyle ekran açtım bakmaz dememeniz lazım hiç görmemeli bilmemeli