rumeysamine ekşi olmaması için altı saatten fazla dışarıda bekletmemelisiniz, mayayı fazla koyarsanızda ekşi olur ben bes litre süte bir tatlı kaşığı maya koyarım hiç ekşi olmaz ordan hesap edin sizde kavanozda yaptığımda tatlı kaşığının çeyreği kadar Maya koyuyorum,birde mayaladıgınız yoğurtta tatlı olmalı ekşi yoğurtla mayalarsaniz da ekşi olur