denizalismom Kadir Gecesi, içerisinde Kur’ân-ı Kerîm indirilen mübarek bir gecedir. Bu gecede yapılan ibadet, (içinde Kadir Gecesi olmayan) bin ayda yapılan ibadetten daha hayırlıdır.
Peygamber Efendimize (s.a.v.), önceki ümmetlerin ömürleri gösterildi.”Ya rasülallah öncekiler çok uzun yaşarlardı bu yüzden Hz. Allaha çokça ibadet edebildiler ancak bizim ömrümüz o kadar uzun değil “dediler.Peygamber efendimiz Ümmetinin ömürlerini kısa gördü de Hazret-i Allâh’a dua etti. Bunun üzerine Hazret-i Allah, bin aydan daha hayırlı olan Kadir Gecesi’ni ihsân etti.
Kadir Gecesi’nde melekler iner; bu gecenin esrârını görmek üzere inen meleklerden, yeryüzü dolup daraldığı için bu geceye, darlık manasına gelen “kadr” ismi verilmiştir.
Peygamber Efendimiz (s.a.v.) şöyle buyurdular: “Kadir Gecesi olunca Allâhü Teâlâ, Cebrâîl aleyhisselâm’a emreder; Cebrâîl (a.s.), yanlarında yeşil bir sancak bulunan meleklerle yeryüzüne inip sancağı Kâbe-i Muazzama’nın üzerine dikerler. Cebrâîl (a.s.), bu gece melekleri teşvik eder; onlar da her ayakta bulunana, durana, oturana, namaz kılana ve zikredene selam verir ve onlarla musâfaha eder, yaptıkları dualara, “Âmîn” derler. Bu, fecir vaktine kadar devam eder.”
Bu gece, sabah vaktine kadar selâmettir.
Takvimden bir sayfa bıraktım okumak isteyen olursa🥰 Hepimize hayırlı kandiller 🤗