Kızım ilk doğduğu gün kaynanam sayesinde emzikle tanıştı doktor ve hemşireler emzik vermeyin tok tutar deyip çıkartıyorlardı emziği bebekten boşuna çenesi yorulmasın ve anne memesine alışması tanıması için doğru olanın bu olduğunu söylediler. Konumuza gelince kızım emziğe alıştı gece emzik emiyordu düşürüyordu ama pek umurunda değildi gündüz vermiyordum
İlerleyen zamanlarda elini keşfetti elleri ağzına gidiyordu tanımaya başlıyordu ve kısıtlamadım onu ve haftalar sonra parmak emme kısmına gelmiştik ya emzik olacaktı ya parmak çok arada gittim geldim geceleri emziksizde uyudu parmak emerekte uyudu 6 ay sonunda emzik değişmesi gerekiyordu yeni emzik büyük geldi emmedi zorlandım ve parmak emerek uyumaya başladı kimseye elini deydirmedim süreki temiz tuttum gün geçtikçe çocuğum büyüyor benimde parmak emmek konusunda bilgisiz olduğum için derdi
m büyüyordu. Kızımı kısıtlamadım ama gereksiz parmak emmesine izin vermedim. Doktoruma bu konuyu sordum ve o permağını bırakacağı zamanı bilir dedi . Şimdi 16 aylık parmak emmeyi unuttu çok şükür bence takip edilmesi gereken aylar 14-15-16 olduğunu düşünüyorum . Emerek uyuyorsa… birlikte yatağa yatın göğsünüzde
Emret uyutun ve göğsünüzden ayırdığınız da parmağa sarılıyorsa memeyi ağzına geri verin biraz daha emsin … tekrar bunu deneyin parmağı ağzına götürmeyene dek…. Hala götürüyorsa parmağı ağzından iyice daldıktan sonra yavaşça
çekin. Her uyuduğunda parmağı ağzında olmamasını takip edin.. umarım yararlı olmuştur bu benim tecrübem çok şeyler duydum ama herkesi çocuğu ve yaşadığı tecrübe farklı.. bu arada parmak emmek sakıncalı değil emzikten daha yararlıdır.