birerkekbirkizannesii Seni çok iyi anlıyorum, uyku düzeni oturtmak gerçekten zor olabiliyor. Öncelikle gece-gündüz ayrımını netleştirmek için gündüzleri bol bol gün ışığı almasını sağla, akşamları ise ortamı loş ve sakin tut. Sabah erken kaldırmaya çalışırken direkt uyandırmak yerine perdeyi açıp odayı aydınlatmak gibi yöntemler deneyebilirsin.
Ayrıca akşamları uyku rutini oluşturabilirsin, mesela ılık bir banyo, loş ışık, sakin bir hikâye veya ninni gibi. Birkaç gün zorlanabilirsin ama yavaş yavaş alışacaktır. Gece 11-12’ye çekmek için her gün 15-20 dakika erken yatırarak kademeli bir şekilde geri çekmeyi deneyebilirsin. Gündüz çok uzun şekerleme yapıyorsa biraz kısaltmak da işe yarayabilir.
Zor bir süreç ama sabırla devam edersen düzelecektir.