AyseM Merhaba güzel anneler , Çok şükür ki oğluşumu 2 gün önce kucağıma aldım. Normal doğum oldu hem içerden hem dışardan 4 dikişim var ve doktorum bebeğin çıkarken de yırttığını söyledi. Dikişlerim şuan çok acıyor acısından yürüyemiyorum. Dikişler ne zaman iyileşir ve sizler neler yaptınız? Bşr de doktorum kabız olma sakın dedi sıvı şeyler tüketiyorum ama hala büyük tuvaletime çıkmadım korkuyorum . Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim
Yersu AyseM Bende doğum yapalı 22 gün oldu senin gibi epizyotomi oldum dışardan dikişlerim var ilk 8 gün perişan oldum oturamadım kalkamadım yatamadım dikişlerim hep gerdirdi çok sızladı 8 gündem sonra normal hayatıma döndüm hiç doğum yapmamışım gibi. Zamanla düşüyor dikişler kendiliğinden zaten düştükçe rahatlıyosun iyice. İlaç vermiştir doktor sana kabızlıık için şurup onu kullan bol su iç en başta hep sıvı beslen en azından ilk 1 hafta inşallah zamanla düzeleceksin emin ol hiç geçmicek gibi sanıyo insan benim ilk doğumum bide suni sancıyla doğum yaptım çok zorlandım doğum öncesi ve sonrası ama şükür şuan hiç doğum yapmamış gibiyim sende öyle olacaksın
Yersu Ha bide tabiki emzirdiğin zaman çabuk iyileşiyosun ben ilk 3 gün emziremedim hastanede tutmasına rağmen mememi bebeğim hastaneden çıkınca almadı mama verdik ve benim göğüsler şişti malum ama makineyle sağa sağa indirdim sütümü şimdide emiyor ama silikon göğüs ucuyla mesela şükürki. İlk zamanlar biberonla amma verince onun ucuna alşnca benim meme ucum küçük geldi hala öyle bakalm nezamana kadar byle emecek.
Yersu Bide ben sıçuni sancı aldığım için heryerim davul gibi şişti ayağımdan 2 ayak daha çıktı yani abartmıyorum bacaklarmda keza öyle sunş sancı beni perişan etti hemde dikişler o şişlşkler geçtikçe emzirdikçe dikiş acılarımda azaldı şimdi zaten tamamen geçti braz sabır. Bakacak birin varsa ama çabuk toparlrsn benim ilk 1 hafta annem vardı snrasında hep yanlzdm herşeyimi kendim yaptım mecburen dikiş acımı filands unuttm tabi :) bol bol dinlen bide hem sütüne hem sana faydası olur Allah analı babalı büyütsün buarada :)
AyseM Yersu çok teşekkür ederim arkadaşım ya çok güzel bilgiler vermişsin bana. Bir de baticonla temizliği nasıl yapıyordun ben dokunmaya korkuyorum tuvalete çıktıktan sonra gazlı bezle sürüyorum tampon yapar gibi. Ama fena acıyor sanki hiç geçmeyecek gibi 😢😢 üstüne bir de göğüs acılarım eklendi deli gibi acıyor oğlum emerken ağlayacak duruma geliyorum. Ona nasıl bir çözüm buldun sen
ftmadkmt Elffth Zumra70 yürüme arkadaşini da görmüştüm fakat çoğu onu yürüdükten sonra kullanır öncesinde çok kullanışlı Değil demişti bana valla yorumlarinizdan sonra alıp denemeye karar verdim
Sabriyeillke AyseM ic camasirinin uzerindn buz koy iyi geliyo canim buyuk tuvelet konusunda biraz kabizlik cekebilirsin benim oyle olmustu daha yeni yeni duzelir gibi kabizlik
123456 AyseM ahhh canım var ya o dikişler beni mahvetti.. 33 günlük anneyim bende ilk bir hafta oturamadım kalkamadım yatamadım yürüyemedim.. ölüm gibi.. makata kadr yırtığım dikişim vardı.. kabızlkk dersen o daha fena yaptı taş çıkarıyorum sandım afedersin.. sonra 15 gün sonra dış dikişimin açılıp iltihap kaptığını gördüm hâlâ kapanmadı 3 kez pansuman yapıyorm oraya.. iç dikişlerim düşmüş ama halâ acıyor vajinada olanlar özellikle.. yani anlıcan daha iyleşemedim 1 hafta sonra 40 ım çıkcak bakalım geçecek mi hepsi.. göğüslerim desen baştan yara oldu daha iyleşmedi emzirmektr işkence gibi.. umarım hepsi geçer 😔
Yersu AyseM bende baticonı ilk başlarda senin gibi bişeye döküp sürüyodum snradan biraz azalınca acım üzerine sıktım canım snra zaten kullanmadım iyileşti. milkway-lanolin-gogus-ucu-catlak-kremi- Verdi bana doktor canım emzirirken kullanbilirsin silmene gerek yok emzirirken çok faydasını gördüm hala kullanıyorum arada göğüslerim acıdıkça almanı tavsiye ederim
demetdemircioglu AyseM doktor vajinorm diye krem vermisti sirayla krem baticon ve sari su almistim eczaneden onlari uyguladim 2 hafta sonrasinda dikis agrilarim tamamen gecti Gecene kadar basur yastigiyla idare ettim onla oturmak cok rahat
Zdmom AyseM her insanda bir olmuyor bence 20 gun oturamadim 35. Gun dusmeye basladi dikislerim 40 ında biter dediler ama 50 55 gunu buldu benim duzelmem tabi 40 muanesinde alttan bakiyolar diye hastaneyede gitmedim 2 ay 5 gun oldu dogum yapali esimle birliktede olmadik son durum nasil olcak bizde bilmiyoruz 😂
Xiamei Ah o dikişler😔Benim içerden ve dışardan toplam on dikişim vardı. İyileşmesi , rahat rahat oturabilmem 40 günü buldu. 40 gün sonunda -afedersiniz- tuvalete otururken hala dikişlerin gerildiğini , acıdığını hissediyordum. İlk onbeş gün kabus gibiydi. Hastaneden civalı su imiş adı onu verdiler, onunla hafif pansuman yapıodum, sürekli duş alıyordum rahatlatıyor diye ama oda iyileşmesini geciktirmiş. En son doktor vaginorm diye bir merhem verdi, o bayağı rahatlattı. Hastaneye kontrole gittiğimde bir de iğne yaptılar, novalgindi galiba oda iyi geldi. Kabızlık sorunu dikişlerim acıyacak diye çıkamıyordum, sabahları aç karnına üç dört tane kuru kayısı yeyip , bir çay bardağı da ılık su içersen rahatlıkla tuvalete çıkabilirsin. Zira ben öyle yaptım☺️ Göğüs ucu yaralarıma da gümüş kapaklar ve kakao yağı derman oldu. En kısa zamanda iyileşmeniz dileğiyle..
dddy Benimde iç dikişim çok fazlaydı 40 dakika sürmüştü dikiş atılması 🤦🏼♀️ 20 gün sonra rahatlamıştım tam iyileşmesi 40 gün filan sürüyor